Roelands Travelblog

Week 11& Week 12

En dan ben je weer helemaal alleen in die grote stad. Niet dat ik ooit wel eens alleen heb gevoelt in deze toch wel levendige stad, maar het was leuk een stukje van thuis weer te zien de afgelopen weken. Alleen wel jammer dat Marijn er niet bij was, die mis ik toch wel het meest van iedereen =).

Enfin, vorige week met mezelf naar New York geweest. Ik moet zeggen, dat was erg leuk. Vanuit Montreal was de planning om via Detroit naar New York te vliegen. Een flinke omweg dus, maar door een overboeking werd mijn een mooie bunisessclass stoel aangeboden op een rechtstreekse vlucht en was ik 3 uur eerder aangekomen op het vliegveld. Dit was een mooie meevaller. Met de trein van het vliegveld Newark ben je ongeveer binnen 40 minuten in het centrum van New York City.

Dan kom je aan op Penn Station, op 34th st. Mijn hotel, of eerder hostel, nee zelfs hostel is een te groot woord.... Laten we het op mijn bed houden, Mijn bed bevond zich op 55th st. Ik heb er ongeveer een uur en twintig minuten opgelopen. Het was geen doen, met een koffer door de drukte op Times Square proberen te komen. Ik ben een doorzetter, dus uiteindelijk heel huids bij mijn bed aangekomen, dat was wel even schrikken.

Hier had Alberto mij ook wel even mee komen helpen haha ( Red mijn vakantie, Marijn, Salou... uhm voor de mensen die het nog steeds niet snappen, ik zou zeggen kijk volgende week zondag naar SBS6). Het gebouw had 4 verdiepingen, met ongeveer 18 slaapzalen en er verbleven ongeveer 150 mensen. Samen moesten we 1 WC delen en 1 douche. Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen hoe dat eruit ziet. Ook liepen er kakkerlakken door de gedeelte keuken. Gelukkig was ik niet naar New York gekomen, om een beetje in mijn hostel te blijven.

Ik heb in 3 dagen echt best veel gedaan, alle toeristische uitjes natuurlijk zoals: Wall st, Times square, Central Park, Ground Zero, Empire State Building, Rockefeller Centre, Brooklyn Bridge. Naast de toeristische dingen ook Mirthe weer gezien =) Samen zijn we wezen lunchen, dineren en natuurlijk gewoon door New York gelopen en stuff. Aan al het leuke komt natuurlijk ook een einde, maar ik was eerlijk gezegt ook wel weer blij om terug te gaan naar Toronto. New York is een geweldig grote en mooie stad, maar ik wil er voor geen goud wonen. De stad is veel te druk, je kan je bijna niet bewegen over straat. Ik vind Toronto ook veel vriendelijker aan doen en ook de mensen zijn veel minder gehaast.

Ik mocht dan wel in de businessclass gekomen zijn, ik ging gewoon met de bus terug. Dat was wel even afzien, 12 uur in de bus. Er zou maar net zo'n kind achter je zitten, die heel de tijd tegen je stoel zit te trappen!! Na 7 uur rijden mochten we er even uit bij de McDonalds, waarna we weer verder gingen. 3 uur later stonden we bij de Canadese grens. Hier hebben we dik één uur gestaan, voordat we er doorheen mochten. Eenmaal de grens over ben je zo in Toronto en was ik eindelijk weer thuis.

Ik ben zaterdagochtend thuis gekomen, en moest zondag weer gewoon beginnen met werken. Dit was wel weer even wennen na een break van toch ruim 2 weken. Ik ben ondertussen ook weer begonnen met zoeken naar een nieuw baantje. Ik heb al wel een paar sollicitatiegesprekken gehad, maar tot nu toe nog geen reactie gekregen waar ik wel enigsinds teleurgesteld in ben, want de gesprekken verliepen naar mijn mening echt goed.

Ik heb morgen ook nog een sollicitatiegesprek op de planning staan en hoop toch snel een ander baantje gevonden te hebben. Maar morgenochtend eerst even lekker vertrouwd een stevig ontbijt nuttigen in het Novotel. In dit hotel verbleven mijn ouders en de laatste dag dat we daar kwamen ontbijten raaktten we aan de praat met een zeer aardige vrouw die daar serveerde. Ze had het er erg moeilijk mee dat me ouders weer terug gingen naar Nederland haha, maar ik vertelde haar dat ik in Toronto woonde. Ze was heel bezorgt over me en vooral dat ik geen foute vrienden moest maken hier in de stad. Ze wilde me zooooo graag nog eens terug zien, dat ze me een gratis ontbijt aanbood en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.

Ik zal vanaf nu weer proberen om wekelijks een verhaal te schrijven, in plaats van twee wekelijks. Ik kan natuurlijk niks garanderen XD. Groetjess

Reacties

Reacties

het thuisfront

Ha Roel,

We hebben een heerlijke vakantie gehad. Fijn om je weer te zien en Toronto ( jou stad !! ) te hebben leren kennen. Ook wij vinden het een mooie, groene en levendige stad, niet hectisch of zenuwachtig maar gezellig druk met een ontspannen sfeer. De rondreis heeft ons ook nog een mooie indruk van het land gegeven. Een onmetelijk groot land, waar we 3000 km hebben gereden en nog maar een speldeprik van hebben gezien. Er valt dus nog wel wat km. te reizen Roel als je gaat backpacken!!
Het gewone leven is hier wel weer begonnen. Pa maandag al weer direct aan het werk, Marijn weer naar school. Jip druk met zijn voorbereidingen voor school ( boeken kaften.....en zo ) Ik ga zo nog een dagje naar opa en oma, ons reisverslag en jou laaste 2 verhalen zal ik meenemen, kunnen ze ook mee genieten. Zo te horen ben jezelf ook weer druk. Jammer van die 2 sollicitaties maar je bent al weer druk met iets anders bezig. Succes straks bij die introductie/sollicitatie v.d 24h krant.....we horen het wel en de volhouder wint !! Na een compleet verregend weekend begint het nu wat beter te worden, de zon schijnt en 20 graden, bij jou nog steeds zo warm? Geniet er maar van die winter duurt lang genoeg. Barend is super blij dat we er weer zijn, komt s'avonds spontaan op je schoot liggen....gek beest. Thamar is maandag bevallen van een gezonde dochter, ze heet Iza. Nou Roel ik ben er vandoor, groetjes van ons allemaal hier. XXX

Roeland himself

Haay,

Nou ik kan jullie bij deze vast laten weten dat ik nieuw werk heb. Ik ben aangenomen bij een groot promotie bedrijven, en ga maandag t/m vrijdag de 24h krant promoten in DT Toronto.

Maar ook bij festivals in de stad, of grote wedstrijden in Rogers Centre mag ik gaan promoten voor dingen waar ze zich op dat moment mee bezig houden. Uitdelen van een nieuwe shampoo en andere gratis promotie materialen.

Dus niet meer weggestopt in een keuken, maar echt klanten te woord staan en dingen promoten =) En ik krijg $12 per uur ipv het minimunloon dat $10,25 is. Dus ik ben er best blij mee, het lijkt me ook echt leuk werk om te doen =)

Verder is het hier echt extreem warm, de eerste dag van September is hier met 36 graden C de geschiedenis boeken ingegaan als warmste dag ooit gemeten in September:P Dit zal een van de laatste hete dagen hier zijn, want in het weekend wordt ongeveer 15 graden met regen voorspelt:P xD

De groetjes ook aan opa&oma en natuurlijk aan Barend!!

pa & ma

Geweldig Roeland, wat een goed nieuws !!!
Echt heel iets anders inderdaad dan in een spoelkeuken.
Je bent niet online, morgen even proberen want we zijn natuurlijk zeer benieuwd wat je er nog meer van kunt vertellen. We zijn echt heel blij voor je en goede verdiensten. Kun je flink wat bijverdienen, want jou plannen kosten geld. Wij drinken nog een wijntje en klinken op jou succes !! Spreek je morgen.

Het thuisfront

HEEEEEEL VEEEEEEEEL SUCCES VANDAAG !!!!!!!!!

Vroeg uit de veren om je krant te promoten.......en snel door naar je eerste trainingsdag.

WE zullen aan je denken Roel.......liefs van ons XXX

Jacqueline

Zo zitten we 12u. kloktijd van elkaar en nu weer 6u. Ook voor ons zit de vakantie erop. Mocht je in de gelegenheid zijn via de andere kant van de wereld terug te reizen, dan kunnen wij je Thailand enorm aan-raden. De reis door dit tropisch land is fasinerend geweest. Veel aardige en behulpzame mensen ontmoet. Prachtige natuur en cultuur. We hebben ons hart verpand aan Koh Tao en Chaing Mai. Het reizen en de vrijheid die we hebben ervaren heeft ons alleen maar versterkt om snel weer zo'n trip te maken.
We zijn blij voor je dat je een andere baan hebt, want inderdaad voor je bijzondere plannen heb je nu eenmaal geld nodig. Liefs van ons allemaal en tot schrijfs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active