Roelands Travelblog

Week 13& Week 14

Even weer een kleine update over mij. Ik heb het echt ontzettend druk deze weken, ik ben aan genomen bij Teleperformace, het grootste call-centre van de wereld. Ik werk op de vestiging in Toronto op Yonge St. en Sherbourne St. Het is een heel groot kantoorgebouw waarvan Teleperformance op verschillende verdiepingen verspreid zit. Ik ben aangenomen, met 34 anderen, voor de afdeling Rogers Wireless Valuepackages.

Wij bellen in opdracht van Rogers, het grootste telecommunicatie bedrijf van Canada, bestaande klanten om ze een ''valuepackage'' aan te bieden. In Canada betaal je werkelijk overal voor. Voor een voicemail, Caller ID, rekening op papier, dubbel gesprek, etc.etc. Klanten kunnen deze dingen bij hun abbonnement nemen. Je betaalt bijvoorbeeld voor de voicemail service $8,- per maand. Als je wilt zien wie er belt (Caller ID) betaal je daar $6,- per maand voor, etc.

Wat wij dus doen is deze mensen die deze functie los bij hun abbonnement hebben, een pakket aanbieden waar al deze dingen in worden gekoppeld voor een goedkopere prijs. Dus het is niet alleen klanten te woord staan, maar het is ze ook dingen verkopen. Dit maakt het natuurlijk wel een uitdagende baan.

Ik heb er nu een week training opzitten, hier in hebben we ons vooral bezig gehouden met hoe de telefonie markt in elkaar zit, hoe het klantenbestand van Rogers werkt en welke ''valuepackages'' er zijn. Aankomende week gaan we ons richten op het: BELLEN!! Vind het toch wel een beetje spannend, maar het zal vast wel goed komen!

Het is een full-time baan en ga na mijn twee weekse training, die overigens per uur betaald wordt, maandag tot en met vrijdag werken van 13.00u tot 21.00u en twee zaterdagen in de maand van 10.00u tot 16.00u. Dus dat is aardig wat werk voor mij, maar zoals ik al zei, Teleperformance is een super groot bedrijf, dus dit is echt waardevolle ervaring. Ze hebben ook vier vestigingen in Nederland (Tilburg, Den Bosch, Maastricht en Roermond als ik me niet vergis).

Verder heb ik ook nog een ander baantje in de ochtend. 's Ochtends van 06.30 tot 09.30 maandag tot en met vrijdag, sta ik bij Spadina Subway Station de gratis 24h dagkrant uit te delen. Dit is niet heel bijzonder werk, maar het levert nog een goeie $700 op per maand voor 15 uur per week. Dus kijken hoe lang ik dat vol ga houden. Als de winter komt zal ik er hoogst waarschijnlijk wel mee gestopt zijn, dat wordt me net iets te koud!

De zomer is hier in ieder geval al helemaal voorbij, het is 's avonds en 's ochtends echt al aardig koud. En als er een harde wind staat is het overdag ook vaak echt ijskoud! Dat is wel even wennen.... van 35 graden naar een magere 15 graden. Maar het heeft wel iets gezellig vind ik zou, voor je het weet begint de kerstperiode hier (BEGIN NOVEMBER!!)... Dat is altijd een leuke tijd van het jaar vind ik!

Voordat is het hier eerst Halloween, dus we hebben er van het weekend al met iedereen over gehad, dat we allemaal verkleed gaan en het huis gaan versieren! Lijkt me echt hartstikke leuk om een keer me te maken, aangezien het in Nederland bijna helemaal niet bestaat. Het is hier echt een heel groot feest, een soort carnaval. Dus Frits & Bar, jullie mogen mijn dracula kostuum meenemen:P haha die heb ik nog liggen van carnaval XD.

Morgen beginnen met me laatste week training, heb er zin in, maar ben blij dat ik na deze week klaar ben. Ik werk eerst van 06.30u tot 09.30u, dan stap ik snel op de metro naar het kantoor om daar van 10.00u tot 18.00u mijn training bij te wonen. Voordat ik weer thuis ben is het al gauw 19.00u, dan even eten maken, nog even buiten gezellig de dag naspreken met elkaar en dan snel me bedje in!

De training klas is wel echt leuk, veel gezellige mensen en bijna iedereen is nieuw in een call centre, dus iedereen vind het wel spannend. We hebben ook al 1 dag meegenomen is het callcentre en dat was wel echt heel apart. Je hebt een computer voor je en een headset op je hoofd, de computer beld automatisch klanten en je op het scherm staat dan precies wat je moet zeggen. Er is gewoon een script waar je je aan moet houden en als je dat 10 keer hebt gedaan, is het eigenlijk heel simpel.

Alleen omdat wij toegang hebben tot alle gegevens van klanten van Rogers, is het privacy beleid wel heel streng. We hebben ook wel 30 verklaringen moeten tekening. Van een verklaring dat je gegevens van klanten niet misbruikt, tot een verklaring van dat je geen pornografische internetsites bezoekt tijdens werktijd op je werkcomputer haha. Ik kwam bijna niet meer bij toen ik die verklaring voorbij zag komen hahaha.

Dit was het wel:P Pa&Ma jullie krijgen nog de groetjes van Anna-Maria... Ik moest er ook bij zeggen dat jullie een geweldige zoon hadden, ehm.. zeer knap, lief, lekker etc etc en ze vond dat ik was afvallen:O nja de groetjess

ma

Zit met me ontbijtje voor de computer en echt weer te genieten van je verhalen. Nu we bij je geweest zijn, komt het allemaal in een ander daglicht te staan. Veel van wat je schrijft zie ik nu voor me zoals het is....en dat is heel leuk. Frits en Bar kunnen er nog heerlijk naaruit kijken en zij zullen Toronto inderdaad weer in een ander jaargetij ervaren maar zoals je al schrijft Toronto heeft altijd wat te bieden...halloween en de kerstsfeer. Je bent dus weer lekker wezen ontbijten bij Anna-Maria, hartstikke leuk en doe ze vooral de hartelijke groeten van ons terug als je ze weer ziet en zeg maar dat ik blij ben dat ze een beetje voor je zorgt ha ha !! Nog een paar uurtjes en dan moet je er weer tegenaan. Succes deze week bij je training en de groetjes van ons allemaal hier !!!

Anja van de Wiel

Hé Roeland, Petje af voor je hoor de combinatie van vroeg op staan werken cursus en een baan toppie hoor.

groetjes Anja

Marja

Ha Roeland,

Zo, jij gaat er ineens tegenaan!!! Super voor je dat je een andere baan gevonden hebt.
Heel veel succes!

Groetjes, Marja

Mariette

Heej roel ik hoor t al weer de postbode is niet helemaal in je verdwenen haha

En jaa hoor ook is roel weer kei hard aan het werk! zo ken ik je haha

met kerst ben je weer hier toch?

xx

Roeland himself

Wow! Leef jij ook nog:P haha

Nja de postbode in mij is alweer gestorven haha, ik ben er al weer mee gestopt. Ik moest in de helse regen in een promotie t-shirtje lopen, ja hoeist ben gekke henkie nie... Maja ik heb genoeg aan mun andere baan.... beetje mensen lastig vallen over de telefoon :P

Ik ben zeker met kerst in Nederland te vinden, heel misschien zelfs wel in oudheusden:P Met jou ook alles goed??

Groetjess

Minette

He Roeland,
ik kwam ineens je visitekaartje met dit adres weer tegen dus ik dacht ik ga eens 'loeren'wat mn neef allemaal aan het uitspoken is. Ook heb ik natuurlijk je foto's bekeken. Ziet er echt tof uit.
Succes met je nieuwe baan!
groetjes Minette

cor

Hallo roeland
dat is al weer een tijdje geleden
maar zo te lezen gaat het goed met je,alleen wel een beetje slapjes je postbode baantje weg.
oke het is niet anders.
maar je hebt het verder druk genoeg zo hoort het en geniet er ook van . houden zo dat is belangrijk.
en als je met kerst even terug komt kan je altijd mijn wijk een keer lopen. roeland het ga je goed en ik lees je avonturen wel. groetjes en veel genieten.

cor.

Roeland himself

Hee cor!

Hier gaat ut allemaal goed ja =) Leuke baan en vrienden hier dus ik ben hemaal tevree.
Hoe is het in oudheusden? Bende al op vakantie geweest?? Ik zal rond de kerstdagen we ffkes langs komen op ut depot natuurlijk. Ik zou graag jou wijk overnemen, maar ik ben héláás geen TNT'er meer.... dus dat mag niet hea:p Ik zou het echt heeeeel graag willen, maar regels zijn regels hea haha XD

Groetjes aan iedereen en aan je vrouw ook :)