Roelands Travelblog

Week 15& Week 16

''Hello goodafternoon, my name is Roeland. I'm calling from Teleperformance on behalf of Rogers Wireless. May I please speak to Mr./Mrs. whoever.'' Mijn god, die zin zeg ik zo'n 200 keer per dag. Dan heb ik het natuurlijk over mijn baan in een Call Centre. Gemiddeld heb je 200 gesprekken op 1 dag. Van die 200 gesprekken, worden er 100 weggedrukt nadat ze het woord ''Rogers' horen, 60 gesprekken kunnen ook niet verder gevoerd worden omdat de persoon in kwestie niet thuis is. Gemiddeld heb ik dus 40 echte gesprekken met een beetje inhoud.

Het eerste wat ik doe als een klant aan de lijn blijft, is zijn of haar account openen. Dan kan ik precies zien wat voor contract en ''features'' ze hebben. Mijn doel is om de klant zoveel mogelijk nieuwe features te laten nemen boven op het contract. 98 procent van de klanten wil bij voorbaad niets extra's betalen, dus moeten wij ze proberen te overtuigen om het toch te nemen. Value, benefits and appreciation zijn de sleutels tot succes. Oftewel waarde, voordelen en waardering.

Als je eenmaal de voordelen hebt uitgelegt aan de klant, zijn ze vaak al een stuk meer geïnteresseerd. En de Value-Packs die wij verkopen mogen we voor 1 maand gratis weggeven om te proberen, dan zijn de klanten toch nog vaak geneigd ja te zeggen. Nadat de klant heeft toegestemd met de aanschaf van een Value-Pack komt het leukste gedeelte van me werk. Opstaan en heel hard VERIFIER roepen haha, dat vind ik persoonlijk echt het leuksteXD.

De verifier komt dan naar je toe en neemt het gesprek met de klant over om de sale te verifiëren. Daarna is je sale rond en mag je het betreffende pakket aan het account van de klant toevoegen. Op onze vloer staat ook een heel groot bord, met alle namen van alle call-agents en erachter hoeveel sales ze hebben gemaakt die dag. We ''moeten'' 2 sales per uur maken, wat 16 sales in 1 shift is. Wij zijn BN'ers ( geen bekende Nederlanders, maar Brand New), dus gelukkig ligt die grens voor ons nog niet zo hoog.

Omdat Rogers niet echt geliefd is bij veel klanten, krijg je ook redelijk veel boze klanten aan de telefoon. Ze reageren hun problemen met Rogers op jou af, wat ik best wel grappig vindt haha. We hebben een script dat we kunnen volgen bij boze klanten waar het sarcasme echt vanaf druipt. Je maakt er klanten vaak alleen nog maar bozer mee, soms heb ik echt moeite me lach in te houden. Lachen doen we sowieso veel, het is echt super gezellig en leuk tijdens het werk. Tussen je telefoongesprekken door altijd geinen met je buren, echt leuke mensen.

Zaterdagavond en vorige zaterdagavond met alle gezellige mensjes van ons team uitgegaan op Queen Street West, daar zitten zo'n beetje alle leuke clubs van Toronto. Verder vorige week een date gehad met een leuk meisje van me werk wat overigens best gezellig was:p Dus zoals jullie wel kunnen lezen krijg ik het steeds meer naar me zin hier.

Over vier weken krijg ik alweer bezoek uit Nederland op bezoek. Ik heb er al zin in hoor =) Alleen het wordt hier 's avonds al goed koud en waarschijnlijk is het over 4 weken overdag ook al redelijk koud. Maar herfst is een mooie tijd hier, ik heb foto's gezien van High Park in de herfst kleuren, dat zag er echt prachtig uit. Dus dat is echt een aanrader. Ik ga nog even een kopje thee halen bij mijn grote vriend Tim en dan duik ik ook lekker mijn bedje in. Dus ben dur weg van, houdoee!xD

Reacties

Reacties

mariette

whoe roel love is in the air! als je nog maar wel terug komt met kerst hea!!

Frits Hoekstra

Hoi Roeland, jij gaat goed man daar in Toronto. Word je niet ontzettend gaar van al die mensen te bellen?! Ik zie jou inderdaad de humor ervan in te zien als mensen boos reageren. We zullen maar zeggen, typisch de droge Roel.
Knap van je. Wij hebben ook steeds meer zin je te bezoeken in Toronto! Heb je nog wel een beetje tijd met jouw drukke baan ...? Grapje. Groeten van ons, Frits

Roeland himself

Hoi Frits,

Ik ga me best doen zoveel mogelijk tijd vrij te maken. Ik probeer zaterdag vrij te zijn, dat ik jullie kan ophalen van het vliegveld. Zondag ben ik sowieso heel de dag vrij.

Doordeweek moet ik helaas wel werken, maar ben 's ochtends vrij tot 13.00u en we kunnen 's avonds ook nog altijd wat drinken of eten als ik klaar ben met werk =)

Het komt steeds dichterbij, jullie al met de voorbereidingen begonnen? Groetjes, Roeland

ma

Hoi Roel....als ik jullie berichtjes zo lees over en weer van jou en Frits ben ik stiekem een beetje jaloers en zou ook best nog wel een weekje willen....maar ja !! Gelukkig kunnen we bellen en schrijf je trouw je verhalen zodat we up to date blijven van al je belevenissen. Werkse, maar blijf vooral ook genieten !!! Liefs X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active