Roelands Travelblog

October 2010

De afgelopen weken weer heel wat uurtjes aan de telefoon gezeten. Zo'n 44 uur per week en het gaat steeds beter en makkelijker. Als je eenmaal een beetje zit te bellen vliegt de tijd zo voorbij. Oké genoeg over me werk, daar heb ik het de vorige keer al uitgebreidt over gehad.

Twee weken geleden was Nuit Blanche (Witte Nacht) in Toronto. Het is het grootste festival van de stad, dat jaarlijks in oktober wordt gehouden. Het is een kunstfestival, met kunstwerken in heel de stad verspreid. Ook veel muziek en op Dundas Square was een heel groot dance feest. Heel het downtown-core was afgezet voor auto's en trams. Van Spadina Ave tot Yonge St en van Bloor St tot Front St, oftewel heel downtown. Het festival is van dusk tot sunrise, dus ongeveer vanaf 18.00u tot 05.30u.

Zelfs de metro bleef heel de nacht doorrijden, wat dus nooit voorkomt, want tussen 01.30u en 09.00u is de metro gesloten in het weekend. Ik ben eerst met een vriend door de stad gaan lopen, het was alleen echt ijskoud, dus we zaten al snel aan het bier bij Jack Astors op Front (Voor pa en ma, dat is die tent waar wij hebben gegeten en die jullie niks vonden). Eerst moesten we de portieren passeren, die staan echt overal, die je ID-kaart controleren. Ik met mijn fake-ID (gemaakt door mijn huisbaas) naar die vent. Hij geloofde alleen eerst niet dat ik Nederlands was, alleen nadat ik het Wilhelmus had ingezet, liet hij me maar al te snel binnen. Een paar uur later en heel wat dollars lichter zijn we richting Queen West gelopen.

Kan me huisgenoten ook nog tegen daar, en zijn toen samen verder gegaan. Ik vond het festival niet echt bijzonder, het was wel echt heel gezellig en super druk! Miljoenen mensen tot diep in de nacht op de been. Ik lag rond 06.00u 's ochtends in me bedje, nadat we van downtown helemaal naar huis zijn gelopen, wat echt 24 kilometer is (gevoelsmatig dan).

Vorig weekend was het Thanksgiving, wat het precies is, is me nog niet steeds duidelijk. Ik weet alleen dat je met je vrienden of familie een groot diner hebt met een Kalkoen. Een soort kerst diner. Wij hebben een grote bbq in de achtertuin gehouden, vrienden uitgenodigt, veel gegeten en daarna naar Government gegaan op Queens Quay, wat de grootste club van Canada is. Het heeft 7 verdiepingen en iedere verdieping is zo groot als de Time-Out. Echt huge dus!

Deze avond hebben we 3 pompoens uitgeholt en ingesneden, wat echt een vies werk is! Allemaal van die slijmerige troep die je er uit moet halen. Het resultaat is wel heel mooi geworden, kijk maar bij de foto's. Ook voor het eerst in me leven pompoentaart gegeten wat echt heel vies is. Het is net een hele bittere natte slijmerige ontbijtkoek, echt smerig. 31 October is het Halloween, daar heb ik wel echt zin in. Ik ga verkleed als dracula... had kostuum had ik nog van Carnaval. Eerst een beetje kinderen snoep geven en daarna naar Church St (gay-discrict), dat schijnt volgens mijn huisbaas echt de bomb te zijn... dus ik ben benieuwd.

Zaterdag komen Frits en Barbara ook al! De tijd gaat echt snel, maar ik heb er zin in. Ze voorspellen zondag wel wat regen, maar dat gaat de sightseeing pret niet drukken. Groetjes

Reacties

Reacties

het thuisfront

Hoi Roel,

Dat de tijd vliegt, dat wil ik geloven als ik je verhaal zo lees. 44 uur werken en een druk sociaal leven, dat gaat toch zeker wel eens ten kosten van wat slaapuurtjes.....maar het moet gezegd, je zit niet stil, je haalt eruit wat erin zit en geniet er volop van !!
Die pompoenen zien er "schrikbarend'' uit maar.....wel ware kunststukken. Ik ben ook geen leifhebber van die dingen, ze maken er van alles van maar het is meestal niet te vr... Gisteren met skype nog geprobeerd te contacten maar je was niet online, te druk wrs. Geef niet, deze week nog maar even proberen. Voor Frits en Bar is het nu echt aftellen, dus zijn er nog dingen die je van hier meegenomen wil hebben, moet je snel zijn. Nou Roel, weer een gezellige week, werkse, doe ze daar allemaal de groeten en tot horens !

Liefs van ons XXX

Jacqueline

Zo ook ik ben de afgelopen weken druk geweest met mijn werk bij Che Bello. Het valt niet mee om full-time te werken. Het lijkt wel of er een inbreker langs in geweest die alles uit de kasten heeft gegooid. Heb dus het een en ander op te ruimen. De herstvakantie hebben we goed besteed aan shoppen, klussen bij anderen, circus Circolo (een Vietnameese groep die ons werkelijk even terug bracht in Thaise sfeer) en een dagje museumbezoek in Rotterdam (KunstHal). Erg gezellig allemaal.
Er zijn weer foto's op de reislog gezet, dus je kunt als je nergens zin in hebt de 300 foto's heerlijk op je bed liggend bekijken. Aanstaande zater- of zondag zullen mam's en pap's hier eten en zullen ze overheerlijke spicy curries krijgen. Ik zal het niet al te bont maken met de hoeveelheid. Uit ervaring weten hoe vreselijk dat is voor je mond en de wc gang.
Het gaat je goed Roel en tot gauw horens. Lah gòrn ná

Mieke Hooymeijer

Hallo Roeland,

Ik heb zojuist je verhaal gelezen en de foto's bekeken. Wat een leuke tijd heb jij daar, zeg!
Ik vond Toronto ook een erg leuke stad en de Canadezen erg aardig en relaxed.
Heel veel plezier nog en tot de Kerst! (Ben je de dagen al aan het aftellen?)

Groetjes,

Mieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active