Roelands Travelblog

December 2010 + Reis route Canada

Zozo ik ben weer terug in mijn thuishaven Toronto. De afgelopen 2 weken weer even terug geweest in 't mooie Nederland. Het was wel raar om terug te zijn, maar het voelde wel meteen weer als Nederland, thuis. Iedereen om je heen die Nederlands spraken, wat af en toe ook wel grappig was. Ik liep in de Albert Heijn in Ridderker en was aan het bellen met een maat van me, en ja dat gaat natuurlijk op z'n brabants met aardig wat new-kids woorden, en op ten duur keken mensen me toch wel raar aan. En ja toen dacht ik, ow ja ze verstaan me hier, toch mijn woordkeuze maar een beetje aanpassen haha.


Maarja even zonder gein, ik heb het hartstikke leuk gehad. Alleen de heenreis was een beetje vervelend. Ik zou op 20 december vertrekken en dan via Detroit naar Amsterdam vliegen. Alleen was Delta een beetje laks geweest in het nakomen van het onderhoud, en toen mocht het vliegtuig dat me naar Detroit zou brengen niet vertrekken. Oke nou lieg ik, het vliegtuig mocht wel vertrekken, maar ze moesten eerst motoronderdelen uit New York laten overkomen, om vervolgens in Toronto de motor te vervangen. Ik heb er niet meer opgewacht, mijn vlucht naar Amsterdam zat allang en breed boven de Atlantische Oceaan.


Dus ik naar de kiosk van Delta op de luchthaven, wilden ze me niet helpen. Ik moest eerst maar met Delta bellen. Nou ik liet me ook even van me goeie kant zien, dus ik Delta bellen. ''Ja sorry meneer, momenteel zitten alle vluchten volgeboekt, maar we hebben nog wel een plaatsje op 27 december''. DA ZAL, geef me de supervisor maar zei ik. Dus ik praten met de supervisor, maar die was ook niet echt hulpzaam, en uiteindelijk had ik ook weer zijn supervisor aan de telefoon. Dus uiteindelijk hadden ze dan wel een plaatsje de volgende dag via Minneapolis, met een stopover tijd van 51 minuten. 1 minuut vertraging, en ik zou ook deze vlucht missen, maar ik heb het maar geaccepteerd.


Toen op de luchthaven even een limousine service geregeld, betaalt door Delta. En ook de volgende dag weer opgehaald door een limousine. Terug thuis gekomen heb ik weer naar Delta gebeld, de boosheid was al weer weg, en ik heb nog nooit zo gelachen. Ik had een vrouw aan de telefoon, en ik zat heel de tijd domme gein met haar uit te halen, op ten duur kwam ze zelf ook niet meer bij. Ze was ook wel hulpzaam, en regelde me een vlucht de volgende dag alleen via Atlanta, met een stopover tijd van 2 uur. Dus dat was al een stuk beter voor mij. Verder heb ik ook een travel voucher gekregen van €150 en heb ik $150 terug gehad van mijn ticket.
De terugvlucht ging beter, nonstop vanuit Amsterdam. En toen was ik weer terug in Toronto. Toen we op te startbaan stonden op Schiphol dacht ik wel even.... ik wil niet weg uit mijn landje, dat ging snel weer weg, en toen ik in Toronto kwam dacht ik, wow dit voelt ook best wel als thuis. Zeker toen ik bij de douane kwam, en die douanier zegt: Welcome back sir. Jaja een ontroerend verhaal ik weet het:).


Genoeg over het verleden, ik ga het nu even over de toekomst hebben. Ik van een hele mooie route gemaakt en die gaat ik met jullie hier delen. Ik wilde eerst met de trein gaan, maar ik heb toch besloten bijna alles met de bus te gaan doen. De trein stopt maar op enkele plekken, en met de bus kan je in iedere stad uitstappen. En daarbij is de bus ook veel goedkoper. Ik had de volgende route uit gedacht, beginnend in April:


Van Naar Reistijd Afstand Datum
Toronto - Ottawa 5 uur 448km 1 April
Ottawa 2 dagen 1 t/m 4 April
Ottawa - Sudbury 6,5 uur 484km 4 April
Sudbury 1 dag 4 t/m 6 April
Sudbury - Thunder Bay 15 uur 998km 6 April
Thunder Bay 3 dagen 6 t/m 10 April
Thunder Bay - Winnipeg 9,5 uur 699km 10 April
Winnipeg 2 dagen 10 t/m 13 April
Winnipeg - Regina 8 uur 571km 13 - 14 April
Regina 2 dagen 14 t/m 16 April
Regina - Calgary 10 uur 758km 16 April
Calgary 5 dagen 16 t/m 21 April
Calgary - Edmonton 5 uur 298km 21 April
Edmonton 4 dagen 21 t/m 25 April
Edmonton - Jasper 5 uur 364km 25 April
Jasper 5 dagen 25 t/m 30 April
Jasper - Banff (2dag) 289km 30 April en 1 Mei
Banff 5 dagen 1 Mei t/m 5 Mei
Banff - Vancouver 13 uur 847km 5 Mei
Vancouver 5 Mei t/m 25?! Mei

En dan wil ik een paar dagen naar Seattle gaan, waar de fabriek van Boeing staat, en via Seattle terugvliegen naar Toronto, om daar nog 2 weken te zijn en vervolgens terug te vliegen aan Amsterdam. Hier onder een kaartje van de route die ik wil gaan reizen:

| Rood enzwart zijn de stukken die ik reis per bus.

| De gele stippen zijn plekken waar ik stop.

| De rode stippellijn gaat naar de poolcirkel, met de trein. Maar dat staat nog niet vast in mijn route.

Nou jongens ik hoor graag jullie mening, wat jullie van mijn route vinden. Trouwens de totale afstand van mijn route is 5800 km :D

Groetjess

Reacties

Reacties

Mariette

Dit is zeker leuk om wat van canada te zien! moet je zeker doen en naar de poolcirkel is ook wel vet!

Lindsey

ja Roel ik zou ook zeker naar de poolcirkel gaan, lijkt mij tenminste echt vet om n keer mee te maken!

Roeland himself

Jaja jullie hebben allebij makkelijk praten. Als ik daar heen ga hea, zit ik tussen de ijsberen, terwijl jullie lekker veilig in Oudheusden en Drunen zitten!

Gelukkig heb ik gewoon schijt, en ga ik daar zeker zeehondjes knuppelen:D

Frits

He Roeland, wat een reis man!!! Zeker doen, maar dat doe je al. De poolcirkel bereiken iis natuurlijk een optie. Het gekke alleen is, dat er hoogstens een markering staat. De rest van het landschap is boven en onder de poolcirkel gewoon gelijk. (Ik heb het eens meegemaakt bij de evenaar in de tropen van Brazilie). Maar voor het gevoel is het wel bijzonder!
We hebben het erg gezellig gehad toen je 2e Kerstdag bij ons was! Dat was voor ons heel speciaal.
Nou Roel, succes de komende maanden in Toronto en je hebt een zeer boeiend vooruitzicht van je Canada-reis.
Groet & liefs, Bar, Nikki, Joos en Frits.

ma

Hoi Roel,

het was weer even leeg en stil in huis maar wel heel leuk dat je er was met de feestdagen. je reisschems had je ons al zo'n beetje laten zien....maar het eerste gedeelte heb je aangepast zie ik. Ottawa is een goed idee en zeer de moeite waard. Je zult het denk ik wel anders ervaren in april als wij met warm zomerweer, waarbij er veel buiten op straat gebeurde maar het is een stad met prachtige gebouwen die een bezoek meer dan waard zijn. Met 10 stops en bijna 6000km te overbruggen ga je ongetwijfeld een boeiende reis tegemoet......dat worden hopelijk weer mooie reisverslagen voor de thuisblijvers. Wel of niet naar de poolcirkel...daar zou ik me nog maar eens goed over laten informeren. Voorlopig nog even in Toronto, werkse en veel plezier weer Roel. Liefs ma

Roeland himself

Ik vind mezelf echt lekker trouwens, linds ow

Tanya En Steven

Hee Roeland!
Wat een mooie tijd heb jij! En wat een prachtige reis ga je maken.. Leuk hoor met de bus heel Canada door. We hebben vanmiddag je ouders en Jip gezien en ik dacht, laat ik ff een berichtje naar mijn neefje sturen ;-)
Nou, nog heel veel plezier daar!
Groetjes en liefs,
Tanya en Steven.

Linds

Huh ik snap m nie.. Hoezo ik vind me zelf echt lekker, linds :P
Wat heb ik daar mee te maken?:P of snap k m nou nie:P

Roeland himself

Ja sorry linds ik keek weer eens in de spiegel en dacht, dit moet ik jou ffkes vertellen. Vandaar :)

linds

whahaha okee XD

cor

hee roeland.
wat is het stil uit canada
nou weet ik ook wel dat je onze ontmoeting nog helemaal moet verwerken wat een weer zien was dat he.
maar de olie bollen waren enorm lekker.
nou ik hoop dat daar alles verder goed gaat en dat deel twee van je reis nog beter word dan het eerste gedeelte kerel ik hoor je wel weer enveel succes.
je tnt mentor ( TOCH )

Frits

Hoi Roeland, hoe gaat ie daar in Toronto? Ook last van de hevige sneeuwval? Ik hoorde dat het al erg koud is daar.
Hoe gaat het bij Rogers? Nog steeds naar je zin of in gedachten al helemaal bij de vervolgreis. Het komt wel dichterbij. Hier gaat alles zijn gangetje. Nikki is begonnen met de Cito-toets vandaag. Ze was er relaxed onder. Verder is alles o.k. hier. Nou Roeland tot horens!! Groet, Frits

bernadette

Hallo daar in Canada!!!!!!!

hoe is het daar allemaal??????
Ik heb wel gelezen dat Cor zijn eigen heeft verhoogd in rang.
Ja hij is de mentor daar wel hoor maar wel over de vuilnisbak.
Ik ben en blijf de coach van het depot, zonder mijn gaat het allemaal niet zo soepel hoor.
Maar goed latat Cor maar zo wijs, is hij ook weer tevreden.

Hoe zit het daar in het buitenland.
We horen niet meer zoveel van je.
Is het nu echt........... uit het oog uit het HART.
Nou de tijd gaat weer aftellen, en het duurt nu niet meer zolang voor dat je terug komt.
Hier gaat alles prima ik heb een gezellig team onder mijn werken ( hahahahaha) en we werken ons de kleren ( soms ook niet ).
Wendy is nog steeds niet terug is al bijna meer dan 2 maanden ziek.
Nou ik hoop dat je nog een fijne tijd hebt daar, en dan gaan wij wel aftellen.
Maak er nog iets van en wij zijn JOU NIET VERGETEN hoor.

Heel veel plezier nog en de groetjes van Bernadette.

Roeland himself

Haha wees maar niet bang hoor Bernadette, ik was jullie (nog) niet vergeten :p Alleen een beetje druk:P heb weer eens familie op bezoek.

Maar inderdaad de tijd gaat nu snel, over 3 weken ga ik al beginnen met rondtrekken door Canada voor 2 maanden, en dan nog een week of twee terug in Torontoo.... dan ben ik alweer thuis :(

Het gaat veel te snel allemaal, maar thuis zijn heeft ook wel weer zijn voordelen. Maar jij bent dus de nieuwe teamcoach:P dus jij kan wel een baantje voor mij regelen in de zomer vakantie??:P

Doe ze allemaal maar de groetjes van mijn:) dan kom ik van de zomer wel ffkes lekker kouwe pilskes brengen op ut depot :)

Groetjess Roeland

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active