Roelands Travelblog

Een berichtje uit Toronto

De tijd vliegt als je het druk hebt, dus ik was helemaal vergeten weer eens een verhaaltje te schrijven, maar ik heb het schrijf papier en pen weer eens in de hand genomen, dus bij deze:
Het einde van mijn Canada ervaring komt nu toch al wel heel snel inzicht. De tijd vliegt echt om, jammer genoeg, want ik heb nog geen zin om aan 10 juni (de dag dat ik terug ga) te denken.

Gelukkig staat me nog heel veel leuke dingen te wachten, hoop ik, met twee hoogte punten.
Voor degene die het nog niet wisten, Marijn komt over 2 weken al richting Toronto. Ik heb hier echt ontzettend veel zin in!! Ik heb met moeite een week vrij kunnen krijgen van me werk, dus ik heb genoeg tijd. Ik heb al veel leuke dingen op de agenda staan. Zo zullen we naar de Niagara Falls gaan, samen met me ''landlord'', dus we zijn meteen voorzien van een gratis lift. Ook zullen we de ''Rainbow-bridge'' gaan belopen, de brug naar de Verenigde Staten. Natuurlijk ook veel sightseeing in Toronto zullen we doen en als afsluiter organiseer ik een carnavalsfeest thuis.


Twee weken nadat Marijn Toronto verlaat, zal ik er ook aan moeten geloven en mijn geliefde stad uit trekken. Zoals ik al in mijn eerdere verslag schreef, ga ik dan beginnen aan mijn reis door Canada. Ik heb hier ontzettend veel zin in, al zal het natuurlijk wel even wennen zijn. Na 10 maanden in Toronto te hebben gewoond, weer op reis gaan. Gelukkig ben ik niet vies van een beetje reizen. Ik ben benieuwt om Canada verder te ontdekken als Toronto alleen. Canada is natuurlijk een geweldig groot land, Toronto is maar een miniscuul stukje van het land. Het land is zo verschillend, en het wordt daarom ook echt leuk en apart die verschillen te zien.


Jullie wisten al dat ik alles met de bus ga doen om zo backpackend Vancouver te bereiken. Ik zal in veel gevallen in Hostels slapen, maar ga ook iets nieuws proberen. Van een vriend kreeg ik de site: www.coachsurfing.org aangeraden. Op deze site bieden mensen overal in de wereld ''coaches'' (bank/sofa) aan, om daar gratis de nacht te verblijven. Veel van jullie zullen natuurlijk wel zo iets hebben van, ''dat is toch niet veilig''. Het is niet zomaar een site, het is een stichting/organisatie, waar je lid van wordt door $22,80 met een creditcard te betalen. De stichting heeft dus van iedereen de financiale gegevens. Ook wordt je adres geverifiert met een postkaart en je telefoonnummer met een sms. Naar mijn mening een geweldige site voor backpackers die het niet breed hebben. (Donaties zijn natuurlijk altijd nog welkom, mijn bankrekening nummer is bekend bij iedereen?? Linds, Marijn legt je wel uit hoe tele-bankieren werkt:P)hahaXD.


Als ik aan me reis begin, ga ik mijn weblog ook vaker bij houden, met dagelijkse verslagen. In ieder geval, een verslag per stad/park/reisdeel. Ook zal ik frequent foto's op mijn weblog plaatsen, om jullie een indruk te geven hoe mooi dit land is.


Verder zal ik het vandaag niet heel lang maken, alles gaat hier zijn gangetje. Ik werk nog steeds fulltime, ik doe nog steeds aan ''under-aged'' alcohol kopen en uit gaan en heb nog iedere dag plezier. Maandag is hier trouwens een feestdag, Family Day, dat betekend voor mij een lekker lang weekend. Daar was ik wel aan toe, want de griep is ook in Toronto te krijgen, bleek deze week maar eens.


Het komt ook door het rare weer hier momenteel, de afgelopen weken is het ijskoud geweest (-20C tot -25C), waarna het de afgelopen dagen opeens warmer werd (+11C) en het vandaag weer heerlijk koud (-8C) was en we ook nog getrakteerd werden op een sneeuwbui. Heel apart weer dus, waar je lichaam niet echt raad mee moet en ja dan wordt je ziek.


Ik heb afgelopen week ook nog de schaatsen onder gebonden. Voor het gemeente huis (Queen St. W/Bay St.) ligt een groot plein (dat plein voor dat rare UFO- gebouw, voor de mensen die bekent zijn in Toronto) waar een grote ijsbaan is gemaakt. Zoals jullie natuurlijk al wel verwachten, ik ben een waar schaatst talent. Ik schaatste iedereen er natuurlijk uit en heb ook nog een poging gedaan tot ijshockey. Maar ik werd al snel van het ijs gehaald, omdat ze andere ook een poging wilden geven om te kunnen winnen.


Nou zoals ik al zei, kort maar krachtig. Alvast een fijne Carnaval iedereen =)

Reacties

Reacties

cor

hoi roeland,
alles goed daar neem ik aan.
hard werken, nog even en dan gaat de grote reis beginnen
geniet er van het is zo voorbij.
hier gaat het gewoon zijn gang niets geen spannende verhalen.
vandaag de post rond gebracht in mijn overhemd lekker weertje
nou kerel geniet er van voor dat je het weet loop je weer in heusden............................met de post
groetje 's voor jou en al je vrienden daar.

cor

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active