Roelands Travelblog

Vervolg Ottawa. Sudbury

De laatste (hele) dag in Ottawa weer vroeg opgestaan. Het was nog steeds mooi weer in Ottawa, een zonnetje en ongeveer 12 graden. 's Ochtends begonnen met een wandeling, naar Gatineau. Over de Alexandra Bridge loop je zo van Ontario naar de andere provincie Quebec. Je loopt meteen op het Canadian Museum of Civilization, wat een groot en zeer mooi gebouw is. Om het museum heb je een mooi park, en een prachtig uitzicht over de Parliament Hill. Via de Rue Laurrier naar de andere kant van Gatineau gelopen en via de Portage Brigde weer terug naar Ontario gelopen.

Terug in Ontario, ben ik naar de Parlements gebouwen gelopen, en ben ook naar beginnen gegaan en heb deelgenomen aan een gratis rondleiding door het gebouw. Het gebouw ziet er, net als van buiten, van binnen ook heel oud uit. Heel veel schilderijen van Engelse koningen/koninginnen en ook overal foto's van de voormalige minister-presidenten van het land. Ook heeft het gebouw een eigen bibliotheek, die er echt prachtig mooi uit ziet. 's Avonds nog naar Byward Market geweest, wat erg leuk is in de avond. Er zijn heel veel kraapjes, straatartiesten en leuke terrasjes. Ik heb het niet te laat gemaakt, want ik moest de volgende ochtend al weer vroeg opstaan.

Om half 8 opgestaan, snel mijn tas met veel moeite dicht gemaakt. Bij Tim Hortons op Rideau St nog even snel een ontbijtje gegeten, waarna ik op de bus ben gestapt richting het Greyhound station. Om 10 uur vertrokken we westelijk richting Sudbury. De route tussen Ottawa en Sudbury is niet heel bijzonder, er is veel landbouw. Hele grote weiland aan beide kanten van de weg. De Trans-Canada Highway 17 ligt naast een breed meerachtig rivier dat helemaal bevroren was, dat was wel heel mooi om te zien.

Na een voorspoedige reis van 7 uur, aangekomen in Sudbury. Op het oog niet een heel interessante stad. Het is een heuvelachtig stadje, met een klein centrum. Aangekomen op het busstation, met het openbaar vervoer binnen 5 minuten aangekomen bij me hotel. 's Avonds even het centrum in gegaan, naar het Rainbow Centre, een groot modern winkel centrum. Wat gegeten daar, en weer terug gegaan naar me hotel.

Nu, 09.55u, net klaar met ontbijten, douchen en zometeen Sudbury even goed verkennen, waarna ik begin avond weer verder reis naar Thunder Bay. Om 18.30u vertrek ik naar Thunder Bay, een busreis die 15 uur duurt. Dit was het weer even voor nu. Groetjes

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active