Roelands Travelblog

Regina, Saskatchewan

Al weer een verhaaltje van mij. Momenteel vanuit Regina, Saskatchewan (Yess... ik kan het eindelijk foutloos schrijven). Gisterenmorgen ben ik hier al vroeg aan gekomen, half 7 om even precies te zijn. Ik ben weer een tijdzone doorgereist, 1 uur vroeger, dus het tijdsverschil met Nederland is nu 8 uur. Voorlopig blijf ik even in deze tijdzone, de volgende tijdzone passage zal pas weer zijn als ik naar Vancouver ga. Het is wel apart om tijdzones te doorreizen in 1 land, dan blijkt wel hoe groot Canada is.

Ik ben om 8 uur 's ochtends ingecheckt in me hostel, dat redelijk dicht bij het centrum ligt, en ben ik even heerlijk om mijn bed gaan liggen. Daarna lekker een douche genomen, waarna ik al weer snel richting het centrum ben gelopen om Regina te verkennen. Op het eerste oog zag het centrum er wel leuk uit, een grote winkelstraat dat uitloopt op een plein met een fontein en wat standbeelden. De stad deed wel heel vervallen aan. Overal op de straten lag afval (van lege flesjes tot aan glasscherven), ook de straten zelf waren slecht onderhouden. Veel gaten in de weg bijvoorbeeld.

In Regina valt niet heel veel te zien. Ik ben naar het gebouw geweest waar de regering van Saskatchewan zit, want Regina is de hoofdstad van die provincie. Dat gebouw zag er zeker mooi en groot uit! Voor het gebouw ligt een heel groot meer, dat door de mens zelf is aangelegt. Het was helemaal bevroren, dus dat zag er best apart uit. Ik ben ook nog geweest naar het Saskatchewan Museum, wat een museum is over het ontstaan van Saskatchewan en Regina. De stad Regina is eigenlijk uit het niets gebouwt. Er was geen water, geen beplanten, helemaal niks. De mens heeft een bos aangelegt van meer als 3000 bomen en een groot meer. Ik vond wel dat de stad een beetje tegen valt, al had ik er niet veel van verwacht, toch leuk dat ik er geweest ben.

Mijn hostel daar in tegen was wel heel gezellig en comfortabel. In de kelder was een hele ''game room'' ingericht met video spellen, TV lounges. Hier kwam je ook iedereen tegen, hele gezellig mensen die er zaten. Wederom kom ik overal Duitsers tegen, geen idee waarom, maar ik kom ze toch overal tegen. Zijn hele gezellig mensen hoor! Ik ben tijdens mijn reis nog geen één Nederlander tegen gekomen.

Ik schrijf dit verhaal vanuit het bus station waar ik zit te wachten op mijn bus naar Calgary. De geplande vertrektijd was 20.30u (het is nu trouwens 20.45u), de bus is helaas een klein beetje vertraagd. Ze verwachten te vertrekken om 02.10u ipv 20.30u. Even snel uitgerekend, dat is een vertraging van bijna 6 uur!! Wel een beetje vervelend, al is het toch ook wel weer handig. We zouden aankomen in Calgary om 06.30u, veels te vroeg om te kunnen inchecken in me hostel. Nu kan ik in ieder geval wel meteen bij me hostel terecht.

Tot ziens

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active