Roelands Travelblog

Naar Canada

Al jaren zeg ik dat ik naar het buitenland wil voor langere tijd dan wel niet naar het buitenland wil verhuizen. Nadat ik gestopt was met mijn VWO speelde het steeds vaker door mijn hoofd. IK WIL NAAR HET BUITENLAND!! Verschillende dingen gepasseerd die me aanspraken. Een summerjob op een SummerCamp in de VS, vrijwilligerswerk in een ver land, taalcursussen in het buitenland, noem maar op.

En toen op een dag kwam ik op de site van TravelActive terecht. Een organisatie die voor jongeren verschillende programma's aanbied. Van vrijwillerigerswerk voor het redden van olifantenbabies tot het backpacken in Nieuw Zeeland. 1 programma sprak mij meteen het meest aan. Work&Travel Canada.

Nadat ik een hoop informatie over dit programma heb gekregen, heb ik besloten me in te schrijven bij TravelActive voor dit programma. Toen had ik het idee nog om 3 maanden te gaan, namelijk het zomerseizoen om daarna in september met goede moed aan mijn HBO Management Toerisme te beginnen. Maar zoals ik ben kwam al vrij snel de gedachten:'' 3 maanden is wel erg kort hé''.

Een maand heeft het wel door mijn hoofd gespeeld: 1 JAAR 1 JAAR 1 JAAR. Toen dacht ik, zal het mijn ouders ook maar is gaan vertellen. Moet het toch een keer vertellen. Dus op een zondagochtend als ik al mijn goede argumenten op een rijtje heb, zeg ik:'' pa, ik denk toch dat ik 3 maanden te weinig vind, ik wil 1 jaar gaan''. Nou dat viel even verkeerd. Haha! Maar de volgende dag kwamen mijn ouders echt naar me toe van ‘'Ja we vinden het toch wel een goed idee''. ‘'NEEEE DAT ZEGTIE NIEEEEE'' dacht ik.

En zodoende ga ik een jaar naar Canada toe. Ik neem deel aan het programma Work&Travel Canada. Dit programma bied je de gelegenheid te werken en te reizen in/door Canada. Je bent zelf verantwoordelijk voor werk, onderdak, etc.etc. Maar wordt hier wel bij geholpen door TravelActive, maar ik blijf natuurlijk zelf verantwoordelijk voor alles. Voor een goede afloop. Maar dat zal zeker wel goed komen.

Dinsdag 8 juni 2010 rond een uurtje of 6 ‘s avonds stap ik in het vliegtuig richting Toronto, om Nederland voor 1 jaar gedag te zeggen.

Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte. En voor genodigen zal er ook zeker een afscheidsafscheidsfeestje zijn, ergens eind mei/begin juni.

Dat was het voor nu!

Cyaa

Reacties

Reacties

Mike

Nog 12 weken en 1 dag :O

Roeland

Ja zeetiee!! nog 87 dagen duss

Mike

Nog 36 dagen!!!

ma

Over precies 3 wkn is het zo ver Roel....morgen eerst nog samen shoppen in Den Bosch en het weekend met z'n allen gezellig naar Milaan ( als de stofwolken tenminste wegblijven ) laten we daar eerst nog maar even van genieten.

Bernadette

Nou jongen daar ga je dan, je tijd hier in Nederland zit er voor een jaar op.
Ik hoop dat je het ontzettend leuk gaat vinden.
En dat je er veel van opsteekt.
En dat je stiekem Nederland gaat missen.
Hoop dat je een goede vlucht hebt, en dat alles voorspoedig daar gaat.
Wij zullen je gaan missen hier.
Maar goed des te fijner is het als je over een jaar weer terug bent bij ons.
Als ik al zo vaak heb gezegd, kijk goed uit met wat je doet, en dan lees ik het verslag wel op mijn computer.
Heel veel groetjes en have fun. Bernadette.....

pa, ma, Marijn & JIp ( ...en Barend )

Hoi Roeland,

Namens het gezin waar jij nu tijdelijk uit ontbreekt ( lijfelijk dan...NIET uit ons HART ) zeggen wij WELKOM in CANADA nu je thuisland voor een jaar. Als het goed is lig je nu te slapen en bij te komen van je reis. Dank voor je sms vannacht om 3.oo uur !!! daarna kon ik wel een beetje slapen. Je bent vol zelfvertrouwen aan je avontuur begonnen, we zijn trots op je, maak er een onvergetelijke tijd van ..... en Roel we volgen je op de voet, houden contact. Lieve groetjes van ons allemaal hier, speciaal ook nog van opa en oma. XXX

Bernadette

He vriend van mijn hoe is ie???

Nou je bent er hoop ik, en was de reis vermoeiend ?
Nou hier alles nog goed.
Alleen dat geregel over jou wijk heeft nog al wat problemen.
Dus ga ik voor JOU maar weer zaterdag aan de slag.
Ze zijn nu op zoek na een vervanger voor jou.
Hoelang dat gaat duren???????????????/
Nou ik lees het wel hoe het je daar vergaat.
Heb al bij jullie pa en ma gelezen dat je er was om 3 uur.
Nou tot de volgende keer he.
Groetjes van mijn.

En denkt maar bij jezelf sure roeland can do it.
Burnie

mariette

Yoo roel! ik hoor dat je het super naar je zin hebt daar! Wel veel verhalen schrijven hea! dan heb je nog wat te doen haha! En dalijk n kamertje voor in je uppie zoeke en alles.. spannend hoor!

Groetjes uit het regenachtige Nederland!!

Mariëtte en fcourse ook jan!!

cor

hey roeland,
je zal maar wakker worden staat er een mail voor je klaar van die nutteloze het is leuk maar eigenlijk heb je er geen zak aan.
nee hoor geintje het ga je goed daar en ik blijf je volgen. tot een volgende keer groetjes cor

pa & ma

Lieve Roel,

Dank je wel voor je prachtige boeket bloemen die aan het eind van de dag bezorgd zijn en je mooie, lieve woorden. Wij waarderen dat enorm en zijn er erg blij mee!!!! GENIET van je eerste dag in TORONTO, je bent nu ongetwijfeld de stad in. OP de weersite van Toronto heb ik gezien dat het vanaf morgen mooi weer gaat worden......het hollandse weertje voor vandaag dan nog maar even op de koop toe !

Liefs van ons.

Chaïm

Ha Roeland.

Hoe is het leven daar?
Al een hutje kunnen bouween in de canadase jungle?
En bijten de vissen er een beetje of moet je toch op beren jacht.
Gelukkig dat wij jouw maar een goede backpack tas hebben gegeven. Succes daar en we houden contact. Dan kom ik je volgend jaar een keertje opzoeken.

Groetjes,

Chaïm

Lindsss

Lieve Roel

maak er iets leuk van daar! we houden contact en we smsen he:P als het lukt kom ik nog langs he!:D
ik spreek je nog op msn en skypee!

groetjess en succes daar!
xx

Jacqueline

Hey mate,
Doseer de indrukken de komende tijd. Je hoeft niet alles in een week te bekijken. Ontmoet maar eerst veel nieuwe mensen. Misschien kunnen die jou de gouden tip geven voor het vinden van een studio en werk. Heb ongelofelijk veel plezier en we kijken over je schouder mee.
Groetjes van ons

Peet en Erna

Hoi Roeland,

leuk om al je reisverhalen te lezen. Maak er een mooie tijd van en geniet het Nederlands Elftal. We blijven mailen. Groetjes, Peet en Erna

bernadette

Het gaat je goed daar in dat verre land.
Maar ik ben blij dat je het na je zin hebt daar groetjes en we mailen nog oke Bernadette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active