Roelands Travelblog

Eindelijk ben ik er dan, in CANADA!

Beste mensen,

Hier mijn eerste verhaaltje vanuit het mooie Canada. Gisterenochtend mijn tas in de auto geladen, en rond half 10 op weg naar het vliegveld van Dusseldorf. Toen in mijn tas ging inchecken werd me pijnlijk duidelijk dat me tas ietsjes te zwaar was, 29 kilo om precies te zijn. Ik moest €100 bijbetalen aan over gewicht van mijn tas. Ik dacht even dat ik het verkeerd had verstaan. Ik zeg dus:'' I'm sorry, how much?''. Nee hoor, ik had het goed verstaan, €100! Ik heb even al mijn charmes in de strijd gegooid, hij was zeker homo, en hoefde helemaal niks bij te betalen. Dus dat was wel een meevaller.

Gisteren om kwart voor 3 in het vliegtuig gestapt in Dusseldorf naar Amsterdam. Dat was zeker een spectaculaire vlucht. De vlucht duurde maarliefst 21 hele minuten. Eenmaal aangekomen in Amsterdam, snel gewisselt naar de intercontinentale terminal, door de douane gegaan en daarna nog even lekker gewinkeld en een hamburgertje of 3 gegeten bij de McDonalds. Om 17.00u begon het boarden. Om 18.00 precies stegen we op, richting Toronto.

Tijdens de 8 uur durende vlucht heb ik me kostelijk vermaakt. Er komt een vrouw bij de dokter gekeken, mooie film. Daarna nog enkele afleveringen van Baantjer en NCIS gekeken. Voordat ik het door had, vlogen we al boven Canadees grondgebied. KLM heeft me qua eten aan boord wel weer enigszins teleurgesteld. De keuze was vis of vegetarische pasta. Nou aangezien ik geen vis lust, maar voor de vegetarische pasta gegaan. Zat een heeeeeerlijke zalmsalada bij. Ik heb genoten! Haha

En zo vlot als we opstagen, zo vlot stonden we ook weer aan de grond aan de andere kant van de oceaan. Uitstappen ging snel, maar het was nog wel een hele loop naar de douane. Ik had me al voorbereid op de douane. Ik dacht dat zijn Amerika praktijken. Dat wordt weer 10 vingerafdrukken maken, foto's uit 14 verschillende hoeken en natuurlijk niet te vergeten, altijd zulke geĂ¯rriteerde douaneambtenaren.

Geheel tegen in mijn verwachtingen is het passeren van de Canadese grens vele malen makkelijker. Geen vingerafdrukken, geen foto's, geen geĂ¯rriteerde douaneambtenaren maar juist heel vriendelijke douane. Gewoon 1 stempeltje in je paspoort en je kunt doorlopen. Heerlijk. In mijn geval moest ik nog wel naar Immigration, omdat ik mijn visum moest laten uitschrijven. Ook dit ging uitermate vriendelijk en snel. Met een kwartiertje was ik door de douane en de immigratie, en stond ik met mijn work-permit te wachten op mijn veel te zware koffer.

Eenmaal mijn koffer gevonden, richting de uitgang gegaan en naar de busstop gelopen. Daar stond de bus al klaar en die bracht mij in 40 minuten naar Holiday Inn stop. De bestuurder heeft mij haarfijn uitgelegd hoe ik bij mijn hostel moest komen. Dit lag op zo'n 2 minuten lopen van de bushalte.

Bij de ingang van het hostel stonden al enkele mensen buiten. Allemaal heel vriendelijk, hielpen me met mijn zware koffer. Al snel vroegen ze de welbekende vraag: ‘'Where you from mate''. Ik zeg dus: 'From Holland''. En toen was het: ‘'Woow, gezellig man.... Wij ook. Eerste keer hier?''. Dus dat was wel heel leuk. Ik mezelf snel ingecheckt en naar mijn kamer gegaan. Nou ja kamer, het is een slaapzaal. Maar wel heel gezellige mensen. Daarna heb ik nog een rondje door het hostel gelopen.

Kwam al snel een aardige Belg tegen, die was ook op een rondreis door Canada. Hij kwam net uit Montréal, wat ook echt een geweldig mooie stad is volgens hem. Enfin, na wat gedronken te hebben ben ik gaan slapen. Ik was kapot. Lekker geslapen, rond 10.30u wakker geworden. Lekker gedoucht en toen ben ik de stad in gegaan.

Het weer valt vandaag aardig tegen. Veel regen, mist en best koud. Heel de CN Tower is onzichtbaar geworden door de mist, dat is wel heel apart. Maar desalniettemin ben ik de stad ingegaan. King street afgelopen, en toen richting het Financial District. Overal onder de grond zitten hele grote winkelcentrums en eetgelegenheden. Hier heb ik een paraplu gekocht en een broodje gegeten bij de Subway. Daarna ben ik via het Fashion District tegen gelopen naar mijn hostel.

Heel gezellig hostel, met veel activiteiten. Vanavond is het Quiz night. Morgen een patio BBQ, dus dat zit wel goed. Morgen ook mijn introductie bij SWAP. De organisatie die mij bijstaat tijdens mijn verblijf in Canada. Ben nu opzoek naar een kamer, want over 2 nachten met ik iets gevonden hebben. Ik hoop morgen enkele kamers te kunnen bezoeken.

Mijn eerste indruk van Canada. Vriendelijke mensen vooral. De mensen zijn zo behulpzaam en geĂ¯nteresseerd, dat is echt leuk. Verder is de skyline van Toronto bij nacht echt een must om te zien. Toen ik aankwam in Toronto, rond 22.00u, zag ik heel mooi de skyline. Dat was echt heel mooi om te zien.

Nou dit was het voor vandaag. Iedereen hartstikke bedankt voor de leuke reacties en donaties zijn nog altijd welkom haha! Via Help Roeland Canada door, giro 3398257.

De groetjes

Reacties

Reacties

Lindsss

whahah geweldig die laatste zinnen!
Maar wel mooi dat je t zo leuk vind!
ik hou je site in de gaten schoonbroertjee!
veel plezier nog en ik spreek je morgen weer!
xx

mariette

Leuk dat je het zo goed naar je zin hebt!! ben benieuwt naar de rest van je avonturen!!

XXX

Bernadette

Over de baby heb ik weing te vertellen.
Want er is niets te melden ik zie ze amper.
Zal allemaal goed gaan.
Volgens mijn doet Tony de post voor haar.
Voor de rest heb je, het na je zin daar zou te merken.
Veel feesten en op stap, ik hoop dat je ook gauw succes hebt met je werk.
Kun je daar de post niet rond gaan brengen????
Sure you can.
Nou ik hoor het wel als je werk hebt.
Cor zal ik wel proberen het vloeken af te leren.
Beloven kan ik niks, maar wel proberen.
Niet geschoten is altijd mis.
Nou zet hem op daar, en tot de volgende keer.
Het weer is hier somber, maar droog.
Morgen gaat de temperatuur weer omhoog.
De groeten Burnie....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active