Roelands Travelblog

Dag 2

Vandaag vroeg mijn wekker gezet, om 07.00u. Nadat ik gedoucht heb, beneden opzoek gegaan naar een ontbijt. Pannenkoeken met stroop als ontbijt. Daar had ik even geen zin in, dus ben ik naar Starbucks gelopen (2 blocks verderop) en daar een croissant gekocht en een lekkere koffie. Terug gelopen naar het hostel, en in de lobby mijn laptop gepakt om mijn mail te bekijken. Ik ben gisteren opzoek gegaan naar een kamer. Heb op verschillende advertenties gereageerd. Ik had al van 1 kamer een reactie. Ik wacht nog op andere reacties, maar zodra ik een kamer heb gevonden laat ik dat aan jullie weten.

Terwijl ik achter mijn laptop zat, begon een Canadese man tegen me te praten. Aardige man, met heel veel tips en informatie over van alles en nog wat. We hebben zeker een uur over de Nederlandse politiek gepraat, waar hij zich erg in interesseerde. Hij is één van de weinige Engelstalige die in het hostel verblijft. Er zitten heel veel Nederlanders, Belgen en Duitsers. Toch ook wel een beetje leuk om in Canada met een hele grote groep je eigen taal te spreken.

Het is nu 10.45u, en zit op het SWAP kantoor te wachten tot mijn introductie begint. Het is aardig druk hier, ben benieuwd wat voor informatie ik te horen krijg. Na de introductie, ga ik de stad verkennen. Het weer is weer aardig opgeknapt.

Inmiddels heeft de klok net half 6 smiddags geslagen en ik zit een broodje mozzarella te eten met een fruitsalade bij Starbucks op King Street w. Zoals jullie al weten ben ik opzoek naar een kamer in Toronto. Vanmiddag ben ik gaan kijken bij een kamer. De kamer, 135 Jarvis street, bevindt zich in een van de slechtste delen van Toronto. Ver buiten downtown. Ik ben er met een taxi heen gegaan, en besloot terug te lopen. Ik deed er ongeveer 45 minuten over, om weer terug te komen in downtown. Het gebouw op zich zag er netjes en schoon uit. Een kleine kamer, maar netjes met een magnetron, koelkast, tv en natuurlijk een bed. Als ik wou kon ik vanavond al intrekken. Ik heb besloten het niet te doen. Ik vond ‘'the landlord'' een beetje vaag. Van een contract wou die niks weten, en ik moest 3 maanden vooruit betalen. Nou dat is een beetje teveel van het goede. Maar omdat ik morgen wel onderdak moet hebben, aangezien ik nog maar 1 nachtje in het hostel heb, heb ik besloten het weekend een hotel of hostel te boeken. Veel hostels zitten vol, dus waarschijnlijk wordt het een invoudige B&B.

Op mijn weg terug naar downtown, ben ik ook nog langs de bank gegaan. Hier heb ik mijn Canadese bank account geopend. SWAP had speciale afspraken met deze bank, TD Canada Trust, zodat ik geen kosten hoefde te betalen. De SWAP introductie die ik vandaag had was trouwens ook echt heel interessant. Ik heb mijn SIN (het canadees burger service nummer) aangevraagd. Dit heb ik nodig om te mogen werken in Canada. Verder veel informatie gekregen over het land, de stad en de bevolking.

Ik heb ongemerkt mijn fruitsalade ook weer opgegeten, dus ik ga mijn laptop weer inpakken en ga terug naar mijn hostel. Kijken wat er vanavond te beleven is. Het is een heel levendig hostel met veel activiteiten en aardige mensen. Hele groep studenten uit Rotterdam, die toerisme studeren, daar kan ik het goed mee vinden. Maar ook hele leuke Canadezen, Duitsers en Britten.

Het laatste stukje van mijn dagverslag. Ik ben weer terug in mijn hostel, lekker buiten aan het bbq'en in de patio van het hostel. Vind het stiekem best jammer dat ik morgen weg moet, maar het is niet anders. Ik heb net een kamer geboekt voor een week in University of Toronto - New college residence. Ligt tegen de universiteit van Toronto aan. Leuke reacties van jullie allemaal. Nou ik ben er weer weg van. Cya!

*Als je smst naar mijn nieuwe nummer, wil je dan aub geen gebruik maken van letters met tekens, zoals: ë,ä,é,à,û of tekens als: !,?,@,$,€. Want dan kan ik heel het smsje niet lezen*

Reacties

Reacties

mariette

heej roel spannend hoor een kamer zoeken!! hoop dat je er snel een hebt!

Het is wel raar hoor hier zo zonder jouw!!

xxx

Jip

heey roel,

hoe is het met je? heb je al veel gezien van Toronto?
ik mis je wel hoor !! nu bij ons begint het WK om 15:30 dat is het nu begint de opennigswedstrijd en maandag voetbalt Nederland. Wij gaan op school kijken. Vandaag moesten we allemaal oranje gekleed komen, want er kwam een fotograaf van het Brabants dagblad foto's van ons maken en we staan morgen in de krant. ga jij ook nog kijken naar de wedstrijden van het Nederlands elftal? misschien met al die anderen hollanders daar? nogmaals wens ik je een leuke tijd in Canada gr. jip

Bernadette

Heb vandaag je kaart gehad, Cor heeft hem ook gelezen.
Maar waarom wist jij mijn postcode letters niet ?
5256 GB maar je zit me voor de gek te houden he.
Nee ze hebben nog niemand gevonden voor de zaterdag.
Ik loop deze week ook al de H erbij en Zaterdag moet ik meestal werken ja.
Maar goed dat is niet jou probleem meer.
Verder is het heel goed weer hier.
Ja ik heb nu genoeg vrije dagen, alleen durf ik niet te vliegen. Anders was ik graag even na je toe gekomen.
Maar ik zie je misschien met kerst wel weer even.
Nou have fun en tot de volgende keer maar weer.
Al je verhalen lees ik dan ook.
Vele groetjes van Burnie.

Roeland himself

Ha Bernadette,

Ik was gewoon ff de laatste letter vergeten van je postcode. Wat had ik opgeschreven dan?? Maar ja ik dacht, in den bosch zien ze aan Bernadette Hexspoor... dan weet meteen iedereen voor wie die is. Die enee vervelende uit oudheusden zeggen ze dan haha:P die altijd overal over zeurt

Nee grapje. Er is niks engs aan hoor, vliegen. Ik heb het toch ook overleeft haha:P

Dan maar tot kerst ja, en anders er nog iets spannends gebeurt bij de TNT dan hoor ik het wel toch?

Groetjess

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active