Roelands Travelblog

Dag 3

Na een korte nacht, vanochtend weer vroeg opgestaan. De planning was om rond een uurtje of 7 op te staan, alleen werd ik rond 05.00u zo'n 22 keer gebeld door een bepaald iemand uit Nederland. Floyd, 1 keer is leuk, maar ik moet zeggen dat de grap er na 22 keer wegdrukken wel af is haha. Enfin, zoals ik gister al zei in mijn dagverslag ben ik vandaag verhuisd naar een nieuw onderkomen. Ik heb een eigen kamer bij de Universiteit van Toronto. Kamer is invoudig, maar ruim en netjes. Een eigen bedje, bureau en een mooi uitzicht over de universiteitstuin. Ik heb zelfs een airco, wat wel een hele vooruit is. De arko van het hostel werkten niet zo goed, het kon er snachts best benauwd worden.

Maar eerlijk is eerlijk, ik had nooit gedacht dat ik een hostel nog zo leuk zou kunnen vinden. Ik had er altijd toch wel een vertekend beeld van, maar dat ik bij deze zeker veranderd. Gisteren nog met een Canadees, Jim, wezen drinken in het Entertainment district, waar ons hostel midden in lag. Hij raadde mij aan Toronto direct te verlaten, en naar Banff (Alberta) te vertrekken. De mooiste plek van Canada volgens hem. Ik moet zeggen, nadat ik op google foto's had gezien, het wel met hem eens was dat het er prachtig uitzag. Aan het Lake Louise, een meer midden in de bergen. Er liggen daar velen ressorts waar veel werk schijnt te zijn, voor mensen die naast Engels ook nog andere, en dan vooral West-Europese talen beheersen als Duits, Nederlands of een Scandinavische taal. Al was ik niet van plan Toronto vroegtijdig te verlaten. Maar de tips die je krijgt kunnen misschien altijd nog van pas komen.

Enfin, wat heb ik vandaag nou nog gedaan vragen jullie je eigen natuurlijk af. Dat zal ik jullie is haarfijn uitleggen. Ik heb een stadwandeling gemaakt. Begonnen bij de Universiteit, via College St. naar University Ave. Die loopt helemaal van het noorden naar het zuiden van de stad. Via Front St. langs de CN Tower gelopen, het spoor over en richting de havens gelopen. Daar heb ik een hotdog gegeten, die was zeer smakelijk. Toen verder de pieren afgelopen en bij Bay St. weer richting downtown gelopen. Aan die straat zit ook het Toronto Eaton Centre. Dat is een van de grootste winkelcentrums van het land. Naar mijn schatting is het Toronto Eaton Centre, ongeveer 138,5 keer zo groot als de helftheuvel in 's-Hertogenbosch. Als je het winkelcentrum uitloopt, loop je op Dundas St. W. De kruising van die straat met Younge St. is de Time Square van Toronto. Weliswaar velen, velen, velen malen kleiner, maar het heeft er zeker iets weg van. Gebouwen verlicht met grote TV-schermen en lichtgevende reclameborden. Hier zit ook het Hardrock Café van Toronto. Toen verder gelopen over Young St. terug naar de Universiteit. Ongemerkt toch nog een aardig stuk gelopen, blaren op mijn voeten.

Terug op mijn kamer even wat gedronken, daarna nog even met de tram terug gegaan naar King St. Daar heb ik wat gegeven bij een koffiezaak, die er in overvloed zitten in Toronto. En nu ben ik weer terug op mijn kamer, ben best moe. Ga straks maar vroeg slapen denk ik. Nou dit was het weer voor vandaag. Houdoee

Reacties

Reacties

mariette

1 ding is zeker! je komt niet rollend naar huis! haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active