Roelands Travelblog

Dag 6

Uuhm, ja hoe zal ik mijn verslag vandaag eens beginnen. Mijn zeer geliefde mentor en Nederlands docent Mevrouw de Poorter (5Havo) heeft me geleerd hoe je verhalen moet schrijven. Onder andere dat je niet iedere keer op dezelfde manier je alinea's moet beginnen. Dus we gaan het vandaag even helemaal anders doen.

AAAAAAAAAANVAAAALLUUUUUUHH!!!! (Creatief hé). Jullie moeten ook wel niet denken, waar slaat dat op? Dat was namelijk de kreet die centraal stond vandaag. En dan heb ik het natuurlijk over de voetbalwedstrijd! Ik ben vanochtend al vroeg (6.15AM!!) in de ‘'streetcar'' gestapt op weg naar het 2010 Holland House in Toronto. Met 1 overstap was ik er binnen een halfuurtje. Het openbaar vervoer is hier in Toronto goed geregeld, het is duur, maar je krijgt wel waar voor je geld. Om kwart voor zeven arriveer ik dus in mijn Nederlandse kledij bij het Holland House. Het was al aardig druk en iedereen gekleed in Oranje natuurlijk. Na een rondje gelopen te hebben, een mooi plekje uitgezocht en even koffie gehaald.

Om 7 uur zat het al helemaal vol. Ik raak in gesprek met Christine, een Canadees meisje met een Nederlandse vader. Ze kwamen samen met 2 vrienden van haar bij mij zitten. Over van alles en nog wat gehad. Ze sprak zelf geen Nederlands, maar gelukkig kan ik aardig Engels. Ze ging zelf morgen naar Nederland, haar vader had een appartement gehuurd in Amsterdam voor één maand, om daar het WK te volgen. Want nergens zo gezellig als in Nederland natuurlijk. Een vriend van haar, die ook bij ons zat, was zelf Nederlands. Uit Rotterdam nog wel, ik zeg daar komt de helft van mijn familie ook vandaan. Maar hij was toen die 5 was geëmigreerd naar Toronto. Hij spreekt nog wel Nederlands, maar heel erg verengelst. Heb zijn nummer gekregen, als ik hulp nodig had ik Toronto qua werk of woonruimte of een rondleiding door Toronto mocht ik hem altijd bellen. En natuurlijk zaterdag weer afgesproken in het Holland House voor Nederland - Japan.

De sfeer daar was echt geweldig, menig voetbalhit werd uit volle borst door iedereen gezongen. En natuurlijk het Wilhelmus. En dan heb ik het nog niet gehad hoe iedereen uit zijn dak ging toen 1 - 0 werd gescoord. Eigen goal, toen kon het al niet meer stuk. Daarna nog een mooie 2 - 0. Toen de wedstrijd voorbei was, nog even met iedereen nagepraat en toen ging iedereen naar huis.

Per ‘'streetcar'' heb ik mezelf verplaatst naar 626 King St. West. Hier zit het kantoor van SWAP, de organisatie die mij begeleid terwijl ik in Canada ben. Tijdens de oriëntatie vorige week donderdag had ik mijn SIN (BSN) aangevraagd, deze heb ik vandaag opgehaald. Met dit nummer mag ik legaal werken in Canada. Werkgevers hoeven nu en mogen niet meer naar je ‘'work-permit'' vragen. Volgens SWAP hoef je geen eens een kopie van je passport te geven aan je werkgever. Dit is in Nederland best wel ondenkbaar. Maar mijn SIN is gekoppeld aan mijn passport en ‘'work-permit'', dus hebben ze hier voldoende aan. Alle SIN nummers van participanten van het Working Holiday Program beginnen overigens met een *9. Hier aan kan de werkgever meteen zien dat je maar tijdelijk een werkvergunning hebt, dus zal je ook niet in aanmerking komen voor de betere banen.

Rustig terug gelopen naar mijn kamer. Zeg ik nou lopen?? Ik bedoel natuurlijk met de tram. Ik heb een weekkaart ($36), dus daar maak ik gretig gebruik van. Terug op mijn kamer ben ik internet weer gaan afspeuren naar kamers. Heb op enkele kamers gereageerd. Kreeg op 1 kamer meteen reactie dat ik hem na 5.00PM moest bellen. Dus ik heb hem opgebeld, en kon als ik wilde vandaag nog om 7.00PM komen kijken. Dus dat ik gedaan. Het is een kamer, gelegen buiten de stad (Bloor st. &Dufferin st.). Niet de mooiste buurt, maar het gaat ermee door. Het huis zag er een beetje vervallen uit, maar eenmaal binnen oogde het best wel gezellig. Een mooie kamer, moet ik eerlijk toegeven en voor een goeie €390 per maand zeer betaalbaar te noemen. Wat ook echt een positief punt is: WESTERSE JONGE MENSEN!! In dat huis wonen 7 mensen, met de Canadese,Duitse en Australische nationaliteit. Dat spreekt me toch net even iets meer aan, dan al die Chinezen die hier op de residence van de universiteit.

Ik zal morgen Bouke, die Rotterdamse Canadees, wel bellen. Aangezien hij alles van Toronto weet, kan hij me vast wel wat weer vertellen over de buurt, waar ik toch nog een paar vraagtekens bij heb. Maar verder ben ik wel te spreken over de kamer. Goedkoop, op drie stappen van de TTC (de Torontaanse?! Metro), en gratis WiFi wat echt een must is voor mij. Ik ga er maar een nachtje over slapen. Een Duitse roommate, dat kan nog zo gezellig worden, als Nederland van Duitsland wint in de finale. Ik zeg stuur dat Oranje-pakket maar op!!

Zo dat was me nog een aardig verslag. Dan ga ik mijn ‘'Japanese Noodles, ready in minutes'' even in de magnetron zetten en even GTST kijken.

Het was me weer een genoegen. Cheers

Reacties

Reacties

Het thuisfront

Nou Roel, je pakketje is onderweg 5 a 6 werkdagen.
En nu maar hopen dat het ned. elftal er niet na de eerste ronde eruit gewipt wordt anders heb je maar kort plezier van dit feestpakket. Gezellige tijd in het Holland House en succes met je zoektocht naar een geschikte kamer, we spreken je wel weer op skype !!

Liefs v ons allemaal XXX

cor

hey roeland,
zo te lezen heb je het aardig naar je zin daar,houden zo he geniet er maar van het is weer eens wat anders dan met de post sjouwen.
en mocht je toch heimwee naar ons krijgen dan kan je gewoon terug komen krijg je een dubbele wijk.
maar blijf voorlopig maar even daar beter voor jouw en wel zo rustig voor mij.
goser ik blijf je volgen en genieten he, tot een volgende keer. groetjes have fun cor.

Roeland himself

Hee Cor!

Lekker rustig he zo zonder mij? Alhoewel Bernadette kan ook aardig wat lawaaimaken haha. Zo rond de kerstdagen kom ik even naar huis, dus dan kom ik ook wel ff naar de post. Maar dan heb jij zeker weer vakantie opgenomen?? Op de camping in de sneeuw haha. De groetjes aan iedereen, leuk dat jullie me ook volgen. Wat is de laatste letter van jou postcode trouwens? Anders kan ik natuurlijk geen kaartje sturen

bernadette

He roeland ben je al jaloers of zo ???
Dat ik lawaai kan maken.
Ik moet alles nu onder controle houden op het depo.
Als jij er niet bent wie doet het dan anders.
Nee ik moet ze bij elkaar houden ons groepje, anders zijn ze weg als jij terug komt.
Denk aan je woorden vriend.
Groetjes Burnie

Roeland himself

Je moet toch echt niet teveel lawaai maken voor Cor hoor!! We hebben het wel over een ouwe vent, Bernadette! We moeten ook aan zijn rikketik denken he haha

mariette

de poorter whoehoe.. Je hebt dit haar zeker niet gegeven hea... deze site..

Roeland himself

Nou da is leuk dat je ut zegt. Want ik heb mevrouw de Poorter gister een e-mail gestuurd van dat ik in Canada was dit en dat zus en zo. Heel verhaal.

Ze gaat volgend jaar met pensioen!! Dan gaat ze overwinteren in Portugal uhu, en wij moesten echt een keer langs komen in Portugal.

Bernadette

Ja Roeland ik doe mijn best om me rustig te houden.
ben dan vandaag ook wat later begonnen.
En ik zag dat Cor en Wendy al zelfstandig aan het werken waren. Had 2 wijken. Morgen maar een want Bianca had geruild.
Zaterdag weeeeeeer werken, want ja er is nog niemand voor de Zaterdag.
Dus Roelandje is er niet dus is Bernadette is weer de .......................sjhors.
Maar goed ik zal rekening houden met die oude Cor van ons team en hem steunen in deze moeilijke tijd.
Nou we horen elkaar wel weer. Ik zeg niet dat ik je mis, das zo,n onzin hahahahaha.
He de mazzel he blijf je schrijven.
En dan zien we Zaterdag wel weer wat Nederland doet.

P.S Roeland doe niet je Bavaria jurkje aan daar in dat Hollandhuis.
Kun je vervelende dingen mee krijgen.
Liefs Burnie TNT.

cor

v

cor

ja ja roeland jij begrijpt dat wel een v.
en Bernadette mag blij zijn dat ze nog bij ons in het depot mag komen met haar grote mond het is maar goed dat ik omkoopbaar ben ik laat een hoop toe voor een sigaret. en natuurlijk ben ik met de kerst niet vrij, niet voor ik jouw gezien heb. maar zo ver is het nog lang niet . houw je haaks geniet en tot een volgende keer groetjes golden oldie.

Bernadette

Nou Cor mag blij zijn dat Wendy ik er zijn.
Anders is het verrekte stil zonder ons.
Jammer dat hij zo negatief doet over mijn.
Maar goed ik zal het wel over mijn kant laten gaan.
Het zal wel de leeftijd zijn, dat hij zo doet.
Maar goed maak je er maar niet druk over hoor.
Als hij zo door gaat dan ben ik er niet meer over een jaar ( hahahaha).
Maar goed al bij al vind ik hem best lief hoor.
Maar de samen komst van ons drieen loopt de laatste dagen mis.
Nou vermaak je maar, en ik lees de roddels wel op je site.
Je moet de groeten hebben van Wendy.
Die kan nog niet schrijven want haar man heeft de laptop mee.
Maar ik heb je telefoon nummer gegeven kan ze sms.
Nou de groeten van de golden girl.

Roeland himself

Bernadette,

Je moet je maar niks van Cor aantrekken inderdaad. Wij weten wel beter. Cor is eigenlijk gewoon een extreem nutteloze vent, je hebt er geen zak aan hé! Nee, heb je Cor nodig.... dan zit hij weer op de camping hoor, daar wordt je af en toe toch niet goed van!!.... hahaha

Maar we moeten ook wel toegeven, dat Cor ook zijn goeie dagen heeft. Dan kan ie ook wel gezellig zijn. Alleen al dat gescheld van hem af en toe, daar moet hij wel echt iets aan doen!!

Hoe is het eigenlijk met de TNT-Baby?

Groetjess aan Wendy ook

Vivian de Poorter

Lieve Roeland, dank voor je compliment en ....... je schrijft heerlijk leesbaar weg!
Marietje, hartelijk gefeliciteerd, kom je voor 1-1-2011 nog eens langs in lokaal 17?
Groetjes Vivian

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active