Roelands Travelblog

Dag 7

Het duurde ongeveer 45 seconde om van de begane grond naar 346 meter hoogte af te reizen. Ik heb het natuurlijk over de CN Tower. Die geweldig hoge toren midden in Toronto. Ik moet jullie eerlijk vertellen, ik ben nog nooit zo bang geweest!! Een lift met een glazen vloer, die omhoog schiet naar 346 meter. Wie verzint zoiets? Maar het is het wel waar. Het uitzicht is geweldig! Nadat ik een beetje gewend was aan de hoogte (Ja ik heb hoogtevrees), ben ik nog een stapje verder gegaan. De Skypot, gelegen op 447 meter. Dit keer in een normale lift, die ons binnen 30 seconde naar de skypot bracht. Daar heb je een 360 graden uitzicht over de stad. Geweldig mooi, maar vreselijk eng.

Ik stond rustig even bij te komen, hoor ik iemand vragen; ‘'You are Dutch?''. Ik had namelijk mijn oranje petje op met heel groot NETHERLANDS. Ze bleek zelf ook Nederlands te zijn. Nog gekker zelfs, ze was gisteren ook in het Holland House geweest. Dat was wel heel apart. Ze kwam zelf uit Schiedam, maar was op bezoek bij een vriendin die hier stage liep. We zijn samen weer terug gegaan naar het lager gelegen plateau, waar ook de glazen vloer zich bevond. Er zitten daar een soort van ramen in de vloer, waar je over heen kunt lopen. Heel apart, maar niks voor mij haha. Daarna terug naar beneden gegaan, nog even met haar gepraat en toen zaterdag afgesproken bij het Holland House.

Jongens jongens toch. Wat vliegt de tijd. Ik ben alweer één week in Canada. Missen jullie me al een beetje? Daarover hoeft niet gelogen te worden hoor, ik mis jullie ook wel. Maar zoals jullie wel kunnen lezen heb ik het echt wel naar me zin.

Ik kan jullie ook melden dat ik een kamer heb gevonden in Toronto voor 3 maanden. Dus daar verhuis ik vrijdag heen, dan kan ik eindelijk mijn koffer helemaal uitpakken. Dat had ik nog niet gedaan, omdat ik niet wist hoe vaak ik nog moest verkassen. Mijn eigen plekje, dat geeft ook wel een hoop rust. Het is een ruime kamer, met bed, bureau en een kledingkast. In een gezellig huis, met 6 andere ‘'roommates''. Gezellige mensen voor zover ik ze heb gesproken. Een leuke Canadese huisbaas die er ook woont. De kamer is betaalbaar, en ligt dicht bij de metro. Dus ik ben tevreden.

Als ik er ingetrokken ben, laat ik jullie weten hoe het bevalt. Ik zal er dan ook wel wat foto's opzetten. En Pa/Ma+Jip jullie zijn natuurlijk welkom om te komen kijken in augustus!

Dit betekend wel dat ik nu een ander adres heb, dan op mijn kaartje staat. Dus willen jullie een kaart/brief per post sturen graag naar het onderstaande adres.

Nieuw adres:

Roeland Hoekstra

625 Brock Avenue

Toronto, ON M6H 3P1

Canada

Dan ben ik er weer weg van, nog even heel en weer naar de 7eleven store op College St. Tot snel!

Reacties

Reacties

mariette

jaja en dan mij maar weer laten liegen over hoe aardig je wel niet bent...

hahah nej grapje roel..;P

Roeland himself

mwhahaha ow, Jaaa iemand moet het doen hea:P Nee maar waarschijnlijk bellen ze geen eens, het is meer dat ze zouden kunnen bellen als ze je niet echt vertrouwen, maar da dede ze wel vgm. Groetjes

Frits hoekstra

Hoi Roeland,
Volgens mij heb je helemaal je draai al gevonden. Klopt dat? Wat leuk dat je geweest bent in het Toronto Holland House!!! Heb je nu die kamer genomen waar je op 15 juni bent gaan kijken, in Bloor st. & Dufferin st.? Wat 'brave' van je dat je die CN tower bent ingegaan. Dat ga ik niet doen hoor in oktober!
Nou Roeland ga zo door en heel veel liefs van ons! We houden contact!
Joos, Nikki, Barbara & Frits.

Roeland himself

Haaa familie Hoekstra=)

Ja, ik heb het hier goed naar me zin. Ik moet zeggen dat ik vrijdag wel even een dipje had, vrienden belde me op van: We zijn met zun alle aan het stappen, kei gezellig. Toen dacht ik wel even van, pff dat gaa ik echt super veel missen. Maar aan de andere kant, ik zit in Toronto. Ga een super jaar te gemoet, een prachtige ervaring die niemand me meer kan afnemen. Dus ik was al weer snel uit dat dipje haha.

De kamer die ik heb gevonden, is niet die kamer op Bloor/Dufferin, maar wel bij dezelfde huisbaas, die meerdere kamers had ik dat gebied. Er wonen gezellige mensen, dus ik denk dat dat ook super leuk wordt daar.

Ik kijk nou al uit naar Oktober, als jullie komen. Lijkt me echt super tof! Hebben jullie al tickets geboekt? Anders moet je me maar een mailtje sturen, met de vluchten die je hebt gevonden enzo. Misschien zijn ze vanuit hier nog wel goedkoper te regelen.

En mij krijg je ook niet meer op de CN Tower. Het is een mooi uitzicht, maar wat een enge toren. Vooral die glazen vloer, en de glazenvloer in de lift.... dat hoeft van mij echt niet haha.

Holland House was inderdaad echt apart, maar super gezellig. Ga zaterdag weer, heb ook al met verschillende mensen afgesproken daar zaterdag, dus dat wordt weer heel gezellig!

De groetjes vanuit Canada aan iedereen! En tot Oktober!!

Bernadette

Hallo vriend van mijn,
Hoe is het nu, Heb even geen tijd gehad om je te berichten.
Druk met mijn 2 wijken.
Bianca is gisteren geopereerd heeft een knobbeltje weg laten halen.
het gaat goed met haar maar moet nog herstellen
dus loop ik haar wijk.
Voor de zaterdag had Ronald misschien iets bijna geregeld. Dus heb ik Zaterdag misschien vrij.
Maar dat weet je maar nooit.
Dat er ontslagen gaan vallen heb je misschien wel gehoord. Alleen de postbodes, maar op onze uren gaan ze ook korte.
Heel veel plezier weer en tot de volgende keer.
Tot hoors BURNIE

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active