Roelands Travelblog

Week 2, Dag 1&2

Dag 8&9, 16&17 juni

Wat een apart weertje hier in Toronto. Het ene moment is het zonnig, een blauwe lucht en het andere moment komt het met bakken uit de hemel vallen. Woensdag was het qua weer wel de slechtste dag die ik hier heb gehad. Veel regen, heel veel regen af gewisseld met zon. Het was heel erg benauwd toen. Omdat het weer niet zo mee zat, ben ik naar Eaton Centre geweest, dat mega grote winkelcentrum. Ik was er vorige week al een keer door heen gelopen, maar dat was even snel. Nu heb ik de tijd genomen om heel het winkelcentrum te bekijken. Er zit van alles; supermarkten, kledingwinkels, computerzaken, noem maar op. In de kelder is een heel groot ‘'food-court''. Nadat ik daar wat uurtjes heb rond gelopen, ben ik door gelopen naar ‘'PATH''.

Dat is een gangenstelsel van zo'n 27km onder Toronto, die alle grote kantoren, winkelcentrums en grote metrostations met elkaar verbindt. Overal winkeltjes onder de grond, heel apart. Daarna weer terug gegaan naar mijn kamer. In de gedeelte TV-kamer met Chris, een belg die het zelfde programma doet als mij (Working Holiday), en een Canadese Chinees voetbal gekeken. Leuke wedstrijd, Zuid-Afrika tegen Uruguay.

Later die avond zijn we nog met z'n drieën Toronto in geweest om wat te eten. Geen hoogstaand gastronomisch restaurant, maar gewoon de Burger King. Nog even gezellig wat gedronken in de gedeelte kamer, waarna ik heerlijk ben gaan slapen. Het bed hier is wel enigszins hard, maar dat went wel na een week.

Vandaag ben ik begonnen naar het zoeken naar een baantje. Ik heb op verschillende vacatures gesolliciteerd. Onder andere als Bell-Boy bij het Hyatt Hotel op Bloor st. Ook nog op verschillende andere vacatures als keukenhulp en verkoper bij take-out café/restaurantjes. Hopen dat ik snel een baantje heb gevonden. Net mijn koffer weer helemaal ingepakt, want morgen ga ik verhuizen naar mijn nieuwe kamer. Zelf voor het eerst mijn was gedaan vandaag haha, volgens mij is het wel aardig gelukt. Alleen mijn vesten en broek hangen nog te drogen, die kunnen morgen nog wel in mijn koffer.

Ik wil bij deze ook nog even mijn oude werkgever bedanken, voor een flink bedrag dat ik vandaag bij geschreven kreeg op mijn bankrekening, vakantiedagen en winstdeling. Dat komt goed van pas! Niet een heel lang verslag, niet wat jullie gewent zijn, maar heb dezer dagen verder niet veel meer meegemaakt. Ik ga me nu richten op het vinden van een baan, daar gaat ook veel tijd inzitten. Maar er is naar mijn mening genoeg werkgelegenheid in deze grote stad, dus ik denk dat het niet heel lang zal duren voordat ik iets heb gevonden.

Ik heb veel zin in morgen, eindelijk mijn nieuwe kamer, daar kijk ik echt naar uit. En het weekend wordt ook zeker weer leuk.

Lindsey, gefeliciteerd met het behalen van je diploma!! Goed gedaan hoor, die stress was nergens voor nodig toch, kom op zelfs mensen die ervan overtuigd zijn dat er geen vissen in een meer zwemmen kunnen het halen, dus jij zeker en dat heb je ook bewezen!

Mariëtte, ook jij gefeliciteerd, dan wel niet met je diploma, maar met je 18de verjaardag! Ja ja, ik mag dan wel in Canada zitten, ik vergeet het niet hoor. Ik ben er alleen niet bij dit jaar, maar ook zonder mij wordt het vast heel gezellig!

Groetjes aan iedereen!

Reacties

Reacties

Lindss

dankjeroeeel(A)

mariette

Thankss roel!! jaja er zwemmen geen vissen in een meer whoehoe wat ik heb dubbelgelegen toen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active