Roelands Travelblog

Dag 3&4

Het eerste verslag vanuit mijn nieuwe stekkie. Ik ben gisteren rond 18.00u aangekomen. De verhuizing was nog een heel gedoe. Met mijn loodzware tas eerst met de tram naar Spadina subway station gegaan. Daar overgestapt op de metro richting Dufferin. Ik krijg echt veel reacties op mijn holland petje. Ik stap de metro in, begint een jongen tegen mij te praten in het Nederlands: ‘'Spreek jij Nederlands?''. Ja dat was dus het geval en ik raak met hem in gesprek.

Hij was zelf geen Nederlander, maar hij had 5 jaar in Nederland gewoond en toen weer terug verhuisd naar Canada om hier een studie te volgen. Maar hij sprak wel Nederlands, met een wel bekend Engels accent. Hij vond het super leuk om een echte Nederlander te ontmoeten, in Toronto, en heb zijn nummer gekregen. Heb hem ook mijn nummer gegeven. Als ik zin had om uit te gaan, of me verveelde, zin had om een biertje te drinken, gewoon bellen zei hij. Dus dat is wel heel leuk, dat je die dan gewoon ontmoet in de metro.

Eenmaal uitgestapt bij het metro station waar ik moest zijn, mijn tas 3 trappen omhoog getild. Van roltrappen hebben ze hier nog nooit gehoord. Het is trouwens echt een wonder dat mijn tas nog steeds leeft, echt een functionele en sterke tas. Doorgelopen naar het huis waar ik mijn kamer heb ( 625 Brock Avenue, www.google.nl/streetview voor de liefhebbers), ben ik begonnen met het uitpakken van mijn tas. Ik kon er 2 kasten mee vullen, haha. Daarom even neer geploft op mijn bed. Ik was kapot! Tram in, tram uit, metro in, metro uit, trap op, nog een trap op, ja ik ben er nog niet hoor, nog een trap op en dat bij een temperatuur van 30 graden! Dus ik dacht, even lekker liggen op mijn bed, ik moet ook aan mijn rikketik denken.

Na een kwartiertje, mijn andere ‘'roommates'' ontmoet. Het is echt een gezellig huis. Iedereen gaat echt leuk met elkaar om. Ik werd meteen uitgenodigd om mee te gaan naar het winkelcentrum, om boodschappen te doen. En 's avonds met iedereen een film gekeken. En ik had me nog voor genomen om op tijd naar bed te gaan, aangezien mijn wekker om 05.45u zou gaan. Daar is natuurlijk weer niks van terecht gekomen. Ik lag uiteindelijk rond 02.00u te slapen, dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik me had verslapen. Ik schrok rond 06.40u wakker. Ik heb me nog nooit zo snel aangekleed, als een speer naar buiten gerend. Lag zowat op de motorkap van een taxi, maar dat kwam goed uit, want ik had toch een taxi nodig, zou ik nog op tijd willen zijn voor de voetbalwedstrijd.

Die taxichauffeur moet ook wel niet hebben gedacht, weer zo'n achterlijke Nederlander. Ik moest ook eerst met mijn Visa kaart zwaaien, voordat hij ervan overtuigd was dat ik wel kon betalen. Hij heeft me wel binnen 10 minuten naar het Holland House gebracht ($14 lichter!!), complimenten daarvoor. Het was een klein beetje drukker als de vorige keer. Er stond ongeveer een rij van zo'n 400 oranje supporters. En alhoewel ik er was om 06.55u, stond ik natuurlijk wel helemaal achteraan!

Ik kwam er natuurlijk niet meer in, maar gelukkig hadden ze buiten de straat afgezet, en ook daar stond een groot TV scherm, dus we hebben de wedstrijd toch nog kunnen volgen. Ik had alleen een zitplek, maar daar doen we niet moeilijk over. Buiten stond ook Bouke, die had zich ook verslapen en kwam er ook niet meer in. Het was buiten net zo gezellig, dus het maakte mij verder helemaal niks uit.

Wederom een gezellige sfeer. Na de wedstrijd ben ik met Bouke, nog een stukje wezen lopen. Hij heeft me veel verteld over de stad, de verschillende wijken van Toronto en zijn nog ergens koffie wezen drinken. Er schijnt morgen een of ander festival te zijn (zondag), dus daar ga ik met hem heen.

Toen ik weer thuis kwam, ben ik met 2 andere roommates gaan ontbijten, ergens in Liberty Village. Dat was ook best leuk. Er is vanavond ook een groot muziek festival op Dundas Square (times square van Toronto) en daar gaan we ook met z'n alle heen. Ik heb het hier dus echt wel naar mijn zin. Ik vind het fijn dat er nu mensen om me heen zijn, dat is toch een stuk gezellig dat zo'n kamer op die vorige kamer die ik had. Ik vermaak me hier wel.

Ik heb vandaag verder ook nog gereageerd op vacatures, kijken wat daar uit voor komt. Hopen dat ik ergens een positieve reactie krijg.

Ik ga mijn fruitsalade ( Ik ben echt extreem gezond bezig trouwens, ik heb nog geen 1 keer een hamburger of iets van fastfood gegeten) eten, en ik spreek jullie weer.

Reacties

Reacties

Barbara

hey Roeland
wat kan jij ontzettend leuke verhalen schrijven zeg! het is gewoon genieten om zo jou ervaringen mee te mogen maken. we genieten zeker volop mee!
fijn dat je het zo naar je zin hebt. we boffen wel met zo'n perfecte reisleider straks in oktober!! haha en wat de CN tower betreft die wil ik wel van binnen en van boven gaan bekijken hoor!!
Roel, heel veel plezier nog en we volgen je op de voet hoor!!!! succes en dikke knuffels van ons Frits, Nikki, Joos en Barbara

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active