Roelands Travelblog

Dag 5&6

Wat een chaos hier in Toronto momenteel. Eind van deze week begint de G20 hier en daardoor zijn midden in het centrum alle straten afgezet. Voor de veiligheid zeggen ze dan, maar de chaos die het veroorzaakt maakt het er niet veel veiliger op. Kranten staan er hier ook vol mee, de meeste inwoners van Toronto zijn het er ook niet mee eens dat de G20 in hun stad wordt gehouden. Ten eerste kost het bakken met geld en ten tweede wordt de G20 geleid door de Canadese Premier, die in Toronto verre weg van populair is. De premier van Canada wordt hier in Toronto gezien als de George Bush van Canada.

En wat nog meer chaos opleverde dit weekend, waren de Much Music Video Awards, echt midden in het centrum van de stad (Queen st, John st.). Zoals de naam al zegt, werden hier prijzen uitgereikt voor de beste videoclips. Enkele bekende mensen die er waren: Justin Bieber, Miley Cyrus, Katy Perry en Ke$ha. Ik ben er zelf ook nog even heen geweest, maar ik had het al snel gezien. Vijfenvijftigduizend schreeuwend Bieberfans is leuk voor, nou ongeveer 5 seconden, en dan heb je er al snel genoeg van. Maar het is wel leuk om mee te maken.

Vandaag weer naar het kantoor van SWAP gegaan en ze hadden nog steeds geen pakje uit Holland ontvangen, hopelijk heb ik het wel voor donderdag. Verder daar nog even een paar keer mijn ‘'resume'' uitgeprint, en toen ben ik naar Dufferin Mall gelopen. Groot winkel centrum dichtbij waar ik woon. Ik heb daar op verschillende plekken mijn CV uitgedeeld, dus hopen dat ik binnenkort een telefoontje krijg met de uitnodiging voor een sollicitatie gesprek. Heb mijn CV ook nog gegeven bij Tim Hortons, dat is een soort Starbucks. Alleen is Tim Hortons vele malen groter in Canada. Serieus op iedere hoek van de straat vind je er een. Een huisgenoot werkt daar ook, en volgens haar nemen ze heel veel mensen aan.

Inmiddels worden mijn verhaaltjes steeds korter, ik probeer het zelf geleidelijk af te bouwen naar 1 wekelijks verhaaltje. Dat wordt wel even slikken voor de fanatieke lezers, maar ik zal het geleidelijk doen! Don't worry!

Reacties

Reacties

Lindss

Ho is niks 1 verhaaltje per week! gewoon blijven schrijven zoals je nu doet denk!:O
xx

ma

Goedemorgen Roel,

Lekker geslapen.........

Hopen dat je pakketje optijd is, 5a6 werkdagen hebben ze gezegd dus vandaag of morgen nog maar eens langs gaan. Is het bij jou nog steeds zo warm ? gisteren hier al mooi weer, vandaag nog warmer, eind van de week zomerswarm.......voor zo lang het duurt !!
Als de baantjes deze week nog niet zo lukken......dan nog maar lekker even genieten van de stad ....wel druk nu met die G20!!

Fijne dag, groetjes ma....en de rest van de fam.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active