Roelands Travelblog

Dag 7&Week 3, Dag 1

Ik heb me deze dagen gericht op het vinden van werk. Het regende dinsdag heel de dag door, dus ik dacht, laat ik naar het Eaton Centre gaan. Ik met mijn rugzak vol ''resumes'' naar het Eaton Centre. Een resume is de Canadese benaming voor een CV.

Heel het winkelcentrum doorgelopen op zoek naar winkels en restaurants met een advertentie voor het raam: ''Now hiring, apply inside with your resume''. Oftewel, geef binnen je CV af en je wordt dan gebeld als ze je aan willen nemen. Ik heb nog geen reactie's gehad, helaas, maar het is ook nog niet zo lang geleden. Je moet ze ook ee beetje de tijd gunnen.

Toen ik thuis kwam, zei mijn roommate, Lity, dat ze in een groot callcenter heel veel mensen aannemen. Als je er voor 15.30u heen gaat, kan je meteen soliciteren. Dus ik snel mijn work-permit en paspoort gepakt en naar de metro gerend. Het was namelijk al 15.00u en ik moest ook nog wel even met de metro. Ik was nèt op tijd, maar ze waren al gestopt met de sollicitatie's voor vandaag, dus ik moest mijn CV afgeven en de volgende dag om 11.00u terug komen.

Vandaag om 11.00u precies ben ik terug gekomen. Ik moest in een kamertje gaan zitten, daar kreeg ik eerst een ''test''. Alsof ik heel mijn 5 Havo examen wiskunde en Engels opnieuw moest doen. Ik kreeg een pakketje bladeren met engelse teksten en vragen erbij, wiskunde opgaven en als laatst ook nog een kennistest over MS Office. Pff dat was wel even slikken. De test over MS Office was een makkie, iedereen die een beetje met een computer kan omgaan moet deze test zonder fouten kunnen maken.

De Engelse en wiskunde test daar in tegen waren toch nog best wel lastig. Vooral de wiskunde test, ik ben zo slecht in rekenen en ik ben gewend om een rekenmachine te gebruiken. Maar dat was hier niet toegestaan. Ik probeerdeaf en toe zononchalant mogelijk enkele sommen uit te rekenen met mijn mobiel, maar al snel werd verzocht mijn mobiel uit te zetten. Ik was dus echt aangewezen op mijn eigen rekencapiciteiten.

Ik heb er goed de tijd voor genomen en uit eindelijk ging het naar mijn mening toch nog aardig goed. Eenmaal klaar moest ik even wachten en al snel werd mijn naam geroepen, ( Dit is trouwens wel even grappig. Iedereen heeft nogal moeite met het uitspreken van mijn naam. De meeste mensen maken en Role land van. Dit is natuurlijk verre van goed. Zelfs mijn roommates hebben nogsteeds moeite met de ''oe'' klank en ook de ''a'' klank. Maar eerlijk is eerlijk, de uitspraak van hun wordt met de dag beter. Oké waar was ik gebleven??), en moest ik meelopen met een recruiter.

Hij deed met mij het echte ''job-interview''. Het was nog best pittig. Het waren nog best lastige vragen, over hoe je bijvoorbeeld boze klanten te woord moet staan, als je hebt gebeld tijdens etenstijd. Of dat je de baby wakker hebt gebeld. Dat soort dingen. Maar ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk met reactie dan uit te leggen en ik hoop dat ik het er goed vanaf heb gebracht. Na het interview nog informaal nagepraat met hem, de redenwaarom ik naar Canada ben gekomen en over Nederland. Al goed, ik zou binnen een week worden gebeld of ik door de selectie ben of niet, dus het is even afwachten.

Na anderhalf uur was ik dan eindelijk klaar en ben ik met de metro en daarna met de streetcar naar SWAP gegaan. Ze hadden eindelijk mijn oranje pakket uit Nederland ontvangen. Dus ik snel met het pakket naar huis gegaan en thuis begonnen met uitpakken. Er zat echt van alles in, echt heel leuk!! Aan het thuisfront: DANKJEWEL!!. Ik heb nu heel mijn kamer versierd met oranje slingers, een poster van het Nederlands elftal en nog allerlei andere oranje dingen. Nu voelt het toch alsof ik een beetje Nederland hier in Canada heb.

Morgen weer naar School&Bakery ( Holland House), om daar de wedstrijd Nederland - Kameroen te kijken. Gelukkig speelt Nederland morgen op een fatsoenlijke tijd, ik hoef nou in ieder geval niet meer bang te zijn dat ik me verslaap net als de vorige keer. Het zal morgen ook wel iets rustiger worden, omdat het een doordeweekse dag is en veel mensen natuurlijk ook gewoon moeten werken. Maar het wordt vast weer een gezellige wedstrijd!

Ik blijf verderzoeken naar een baantje en als ik er eentje heb gevonden, zijn jullie ( mijn trouwe volgers) natuurlijk de eerste die het te lezen krijgen. Jongens, ik ben er weer vandoor. Weer even gezellig upstairs, opzoek naar levendigheid. Talk to you guys later!

P.S.Nee ik heb nooit de aspiratie gehad om schrijver te worden.

Reacties

Reacties

ma & JIP

Hoi Roel,

Je mag dan misschien geen aspiratie hebben om schrijver te worden maar je levendige verhalen zijn voor ons thuisblijvers een ware lust om te lezen ! Jip en ik genieten er samen vaak van ''s morgens met een ontbijtje op ons schoot en hebben samen lol om jou vaak beeldende verhalen......dus ik zou zeggen, vooral blijven doen!!!! Gelukkig is je pakketje aangekomen en optijd..........Veel plezier ermee en GEZELLIGE wedstrijd in het HOLLAND HOUSE !!!!

MA & JIP XX

mariette

haha yesyes roleland.. Daar mag t nog wel dan.. irritant bellen om te vragen of je me iets mag vertellen.. of een enquete mag afnemen... PFF..

De wedstrijd is bij jouw om half 3 toch?? heb je nu ook nog een klokje ergens op nederlandse tijd of ben je helemaal overgegaan op de canadese??

Groetjes mariette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active