Roelands Travelblog

Dag 2

Gister was de dag, dat de wereld letterlijk even onder mijn voeten weg zakten. Nouja niet echt wegzakken, eerder hevig begon te trillen. Jaja, Ontario is gister getroffen door een zware aardbeving!! (5,0 op de schaal van Richter). Hoewel het epicentrum van de shock ongeveer tussen Montréal en Ottawa in lag, was de shock zelfs hier in Toronto te voelen.

Best wel leuk om een keer mee te maken. Zo spectaculair was het geen eens, de grond trilde een beetje en de kasten bewogen een beetje. Ik dacht eerst dat er gewoon een metro voorbij kwam, terwijl er ook een grote vrachtwagen door de straat reed, maar toen mijn huisbaas die avond vertelde dat er een aardbeving was geweest, wist ik dus meteen waarom de grond toen trilde.

Dat terzijde, vandaag wederom naar het Holland House geweest. Ik was helemaal in het oranje, met opblaas hamer, kroon en nog vele andere oranje dingen. Ik kwam daar aan en meteen wou iedereen met mij op de foto. Alsof ze nog nooit eerder een fanatieke oranje supporter hadden gezien. Ik had de Nederlandse vlag ook nog op mijn gezicht gesminkt. Iedereen staarde me echt met open ogen aan van: Woow hij is een soort godfather onder de Oranje supporters of zo. Zoals gewoonlijk was de sfeer echt gezellig. En omdat het een middagwedstrijd was, werd er ook bier geserveerd.

Dus ik bij ieder gescoord goal een pilsje gepakt. Hier kreeg ik al snel spijt van toen ik de rekening kreeg. $6,- per pilsje!! En dat is nog exclusief de tax. Voor 3 biertjes moest ik dus een ruime $20 afrekenen. Dan hebben we het ongeveer voor €17,- Daar heb je in Nederland toch al snel 2 kratten voor.Anyway het was gezellig, laten we het daar maar op houden!

Terug thuis nog even geXboxt en naar de winkel geweest om boodschappen te doen. Ik dacht, het is misschien wel leuk als ik een keer ga koken. Vandaag was de dag dat ik voor het eerst in Canada zelf een echte maaltijd heb gekookt. Spaghetti met tomaat/gehakt saus. Nog aardig goed gelukt, dus dan is al die moeite ook niet voor niks.

Want daar ben ik inmiddels wel achter gekomen, op je zelf wonen is toch wel iets vermoeiender. Je moet zelf voor eten zorgen, zelf wassen, zelf schoonmaken etc.etc. Die dingen zijn thuis zo normaal, omdat ze altijd voor je worden gedaan. Maar als je dat dan opeens allemaal zelf moet gaan doen, is dat wel even wennen! Het lukt aardig. Bijna iets om trots op te zijn toch? Nét 18 en hij wast nu al zijn eigen kleren! Nee dat is natuurlijk gekkigheid, al denk ik wel dat niet veel mensen van mijn leeftijd dit zouden doen wat ik doe.

Je hoort het ook van iedereen hier; Woow, pas 18en dan al in je eentje naar Canada. Jij was zeker goed dronken toen je dat hebt besloten?! Nee dus, en ik heb er nog geen dag spijt van!

Morgen ga ik weer verder met mijn zoektocht naar werk. Ik kreeg net een tip van mijn huisgenoot dat ze bij banken in downtown ook veel mensen aannemen als ''Cashier''. Gewoon simpel werk, mensen een beetje te woord staan en af en toe wat papiertjes aannemen.

Ik zou zo nog 312 A'4tje vol kunnen schrijven, maar ik hoor dat we een film gaan kijken; What happens in Vegas en die is echt dope, dus ik ben weg! Groetjes

Reacties

Reacties

mariette

2-1 2-1 WHOEHOEEE

cor

hallo roeland,
hier weer even een berichtje van mij ,niet dat je er op zit te wachten want zo te lezen maak je daar genoeg mee.
geniet er goed van kerel zolang als het kan.
ik vind het een hele mooie stunt voor iemand die pas 18 jaar is. nou ik ga nog even mojn wijk doen en dan naar de camping. o ja ik heb je kaart keurig bezorgd.
eerst even stiekem gelezen. roeland tot een volgende keer en niet te veel biertjes kopen .
houdoe. cor

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active