Roelands Travelblog

Dag 3&4

Omdat iedereen zo graag mijn verslagen leest, zal ik er vandaag maar weer eens even eentje typen. Ik wou het eerst volgende week pas weer toen, maar omdat iedereen er zo naar verlangd, bij deze.

Ja, over vandaag heb ik eigenlijk vrij weinig te vertellen. Ik werd pas wakker om 15.00u, dus de dag zat er al bijna weer op haha. Ik lag gisteren ook pas rond 05.00u in mijn bed, dus ik was best wel moe. Waarom ik pas zo laat in mijn bed lag? Nou, ik ben naar een house party geweest. Mijn ''landlord'' (huisbaas) heeft verschillende huizen in dit gebied van Toronto en in een ander huis werd een feest gegeven, omdat er iemand jarig was.

Eerst zijn we nog even naar Dundas Square geweest, rond 23.00u. Dat is zoals ik al eerder heb verteld de Times Square van Toronto. Ieder weekend is er daar wel een evenement 's avonds. Alleen deze vrijdag avond niet. Dat had natuurlijk alles te maken met de G20. Hoewel Dundas Square toch een einde van de ''G20 area'' ligt, was zelfs hier alles afgelast. En veel politie op de been.

Ik was die zelfde middag even naardowntown gegaan, om een glimp op te vangenvan de G20 gekte.Het lijkt alsof je jebevindt in een ''warzone''. Opiedere hoek van de straat stondenongeveer20 tot 30 politie-agenten.Dat zijn al snel 120 agenten per ''block''. Echt heel apart. Overal wegblokades en als je je maar een beetje apart gedraagt,komen er meteen uit alle hoekenagenten lopen.

Ik vond het wel leuk om aldie agenteneven te filmen, maar ook daar waren ze niet van gediend.Hebtoch nog een leuk filmpje kunnen maken, dat zal ik straks hier ook op zetten (als dat kan).Alles is ook gesloten rond de G20 area. Zelfs de CN Tower sluit heel het weekend zijn deuren.

Dat even terzijde, dus die avond rond middernacht naar dat andere huis gereden. Het was daar aardig druk. Ik gok een man of 50. Buitenlanders die net als mij een jaar in Canada verblijven, maar ook veel Canadezen. Ik ben daar lekker op z'n Nederlands heen gegaan, zonder kado en gratis bier drinken. Zo hoort het. Leuke mensen daar, maar er werd echt super veel gezopen. Dat bevestigd wel echt zo'n typisch Noord-Amerikaans beeld, dat jongeren slecht met alcohol omgaan.

In Nederland wordt er op feesten ook wel veel gedronken, maar de mensen zijn dan niet zo zat als op deze feesten hier. Maar ik ben wel wat gewend en de sfeer was gewoon super gezellig. Zeker toen ik een Pools meisje ontmoette en ik met mijn vloeiend pools: ''Kürva, spierdalaj masz pala psa kürva.'' zei. Daar was ze wel enigszins van gecharmeerd. Verder was ik natuurlijk de gezelligheid van heel dat feest, maar ja zo ben ik nou eenmaal. Nadat we heel wat pilsjes verder waren en de klok alweer bijna 05.00 uur sloeg, zijn we terug naar ons huis gegaan.

Wat de avond mij vanavond brengt, geen idee. Maar vast wel iets leuks, want zeker in het weekend is het hier in huis kei gezellig (op z'n brabants).

Reacties

Reacties

ma

Roel denk om het "buikje" hoor......niet teveel bier !!!
IK dacht toch werkelijk dat je een cursus Zweeds had gedaan, i.p.v. Pools.....???

groetjes ma

Roeland himself

Nee ik kijk wel uit hoor, maar een biertje op zun tijd moet kunnen. En ja wat zal ik hier opzeggen, ik ben van alle markten thuis, pools zweeds duits haha

mariette

Mooi dat het gezellig is daar.. ondertussen is het hier 30 graden en hebben we weer n weekend aan de maas gehad! en we hebben n barbeque gepland.. gewoon voor de leuk!

t is wel raar hoor zonder jou! haha

groetjes

merrie

kürva smertzy wspania?y to opowiadanie. trzymasz ty dobry. haha ik lees al je verhalen:P prachtig haha latur

Roeland himself

tak tak, kürva sraj do kibla smertzy pala psa ow

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active