Roelands Travelblog

Dag 5&6&7

Het is weer eens tijd voor een verhaaltje. De tijd vliegt als je plezier hebt, ik ben inmiddels al weer 3 weken in Canada. En missen jullie mij al een beetje? Dat is natuurlijk een beetje een overbodige vraag haha.

In Nederland lekker weer heb ik gehoord, hier is het ook aardig warm. Maar het weer is best apart. Het is echt iedere dag rond de 28 a 30 graden, maar wel veel regen. Vooral zondagavond, toen brak de hemel echt helemaal los. We zijn zondagavond de stad ingegaan om wat te eten, helaas was veel gesloten ivm de G20. Het begon toen dus te regen, en ik had geen jas of paraplu bij. Toen we eindelijk bij een open restaurant aankwamen, was ik helemaal doorweekt.

Het eten maakte wel veel goed, was best wel lekker. Soort kebab, dat is altijd lekker. Ik was alleen nog steeds best doorweekt, dus ik wilde thuis even lekker droge kleren aandoen, staat heel mijn kamer onderwater. Heel de vloer was overgoten met water. Ik heb gelukkig geen schade aan mijn spullen, alleen het matras van mijn bed was compleet doorweekt.

Er was zoveel regen gevallen, dat het niet meer afgevoerd kon worden en al dat water stroomde via de badkamer mijn kamer in. Gelukkig is alles nu opgeruimd, daar zijn we ook nog wel een aantal uren mee bezig geweest. Ik ben Nederlands, postbode en dus aardig wat gewend qua weer, maar het weer hier de afgelopen dagen heb ik nog nooit meegemaakt in Nederland.

Maandag wederom naar het Holland House geweest, blijft echt gezellig. Vrijdag weer, dat zal waarschijnlijk wel de laatste wedstrijd worden van het Nederlands elftal. Tegen Brazilië, dat wordt best wel lastig. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit zeggen we dan maar, en we hopen natuurlijk voor het beste!

Vandaag ook nog wel iets grappigs meegemaakt. Ik was met de tram van Spadina subway station opweg naar King street w. Best een volle tram, iedereen stond krap tegen elkaar. Begint er opeens een vent achter mij een vrouw lastig te vallen, met allemaal vragen over de kerk. Hij werd helemaal gek, toen ze zei dat ze niet in het oude testament geloofde. Mensen die hem uitlachtte, lachtten samen met de duivel. We waren allemaal bezeten door de duivel. Nu begon hij de ''driver'' van de tram lastig te vallen en echt binnen 20 seconden kwamenuit verschillende hoeken politie-auto's met zwaaiende sirene's aanrijden.

Hij werd hardhandig neergeslagen en afgevoerd. Best grappig om mee te maken, en ik stond best wel eerste rang. En zo kom je echt nog best veel aparte mensen tegen in het openbaar vervoer. Crackverslaafden die om geld vragen, mensen die hele teksten uit de bijbel prediken.

Nooit echt dat je je erongemakkelijk bij voelt en als iemand je echt lastig valt, heeft iedere metro boven de banken een gele balk. Als je die indrukt wordt je echt binnen 3 tellen omsingeld voor politie. En dat maakt het openbaar vervoer, en Toronto in zijn geheel, een veilige stad denk ik.

Aankomende donderdag zijn hier overal grote feesten en vuurwerk. De eerste van Juli is hier een nationale feestdag, dus dat is ook wel leuk om mee te maken lijkt mij. Het zou wel het begin kunnen zijn van een topweekend, donderdag avond feesten en dan vrijdag ochtend Brazilië in maken met 4-0 haha. Groetjess

Reacties

Reacties

mariette

haha beter roel!! veel plezier met je feestdag. Ondertussen mag ik dit weekend op kamp en ga ik nederland brazilie missen!! wel eve smsen met de uitslag hea!!!! groetjes mariette

Rik

Heey Roel. 4-0 Zegtie :P Denk et ook, vent! Nee, Nederland verliest met 2-1 na verlenging. Hoe heb je dat matras drooggekregen dan? Da is toch n spons dan..? Niet te veel zuipe tijdens de wedstrijd morgen he haha.

Het thuisfront

Ha Roel,

Het wordt vandaag snikheet in Nederland in het zuiden zelfs 36 tot 38 graden....momenteel zo'n beetje de warmste plek in Europa. Dat Oranje vandaag moet spelen is een mooie bijkomstigheid want veel ( 80 % ) van de bevolking zit vanmiddag om 16.00 voor de tv en veel hebben vandaag een vrije dag genomen wat gezien de warmte wel verstandig is. Ook voor jou weer een Holland House dag........hopelijk voor jou niet de laatste....Marijn en Jip gokken op 2-1 overwinning in de verlenging. Pa heeft een internationale meeting met engelse en franse.....je begrijpt natuurlijk wel dat het gewoon doorgaat !!
Barend heeft het ook erg warm, die ligt nu uitgevloerd op de piano. Gisteren was Gera hier, die lukt het niet om op jou site te komen dus die heeft hier even zitten lezen en kijken en wel haar emailadres toegevoegd dat als jij een nieuw verhaal erop zet ze het via de email kan openen. Nou Roel ik ga er weer mee stoppen, veel plezier vandaag en de groetjes van allemaal hier. XXX

P.s alles goed gegaan met je was???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active