Roelands Travelblog

Week 4

Wat een week! Een week vol vreugde en vedriet, nou ja voor Brazilië dan! Ik mezelf vrijdag in mijn oranje pak gehezen, me gezicht gesminkt in de Nederlandse vlag en in de bus gestapt naar Liberty Village. In de bus zaten ook brazilianen, hun allemaal lachen. Ze waren er heilig van overtuigd dat ze gingen winnen volgens mij. Maar kom op, laten we het bij de feiten houden, Nederland is natuurlijk velen malen beter dan Brazilië. Dat hebben we ook wel laten zien!

Bij het Holland House wordt het maar drukker en drukker. Voor de halve finale is er zelfs een vrachtwagen gehuurd, waarin een band speelt voor de pre- en after party. Dus dat zal morgen ook wel een groot feest worden, het is dan voor ons sowieso in de middag. Dat is veel beter dan al die ochtendwedstrijden, 07.30u en 10.00u.

De dag voor deze wedstrijd was het in heel Canada al groot feest. Het was donderdag, de eerste van Juli, namelijk Canada Day. Iedereen is dan vrij en overal in de stad zijn dan grote feesten en 's avonds is er een grote vuurwerk show. Het is ook toegestaan om zelf vuurwerk af te steken op de straten. Dit is best wel apart, midden in de zomer. Ik moet zeggen het is een stuk comfortabeller dan in de vrieskou -10 en sneeuw.

Wij zijn met iedereen die hier wonen naar The Beaches geweest. De stranden, zoals de naam al zegt. Maar The Beaches is ook de wijk die aan de stranden ligt. Een prachtige wijk, met grote huizen, mooie tuinen en hele hele schone straten. Daar zijn we heel de namiddag geweest, op het strand gelegen en beachvolleybal gespeeld. Op het strand zijn zo'n20 beachvolleybal veldenen het is er echt extreem druk.

Daarna zijn we door gereden naar de Exhibition, daar werd een grote vuurwerkshow gegeven rond 23.00u. De show duurde ongeveer een half uur, en er waren een aantal honderduizenden toeschouwers, dus best druk! Maar wel heel leuk om mee te maken.

Vrijdagavond naar een club geweest, niet echt een grote, maar wel gezellig. Qua grote is het wel te vergelijken met de 7euve, alleen de muziek is natuurlijk heel anders! Wel goeie muziek hoor, we no speak americano, echt een vet nummer! Alleen drank is echt extreem duur. $6,50 voor een biertje, $5 voor liquor shot. Rond 02.00u zijn we nog door gelopen naar Yonge st. Daar was het ook nog steeds druk, het was de voor avond van de Toronto (Gay) Pride 2010, en dat is hier echt een groot evenement.

Het trekt jaarlijks meer dan 1 miljoen (niet uit Toronto afkomstige) bezoekers. Op San Francisco na, heeft Toronto de grootste Pride van het Noord Amerikaans continent. We zijn zaterdag middag ook naar een muziek festival at Queens Park geweest. Ik heb nog nooit zo veel aparte mensen bij elkaar gezien. Het festival was wel leuk, maar echt niet mijn muziek. Hardrock en dat soort muziek.

De planning was trouwens om vandaag naar Canada's Wonderland te gaan, het grootste achtbanen prekpark van Canada. Het is alleen zo heet vandaag, dat we maar hebben besloten een andere keer te gaan. Het is vandaag 38 graden, geen wolkje aan de lucht en eenvies warm windje dat steeds langs je gezicht gaat. Ik zag het echt niet zitten om heel de dag in die hitte buiten rond te lopen.

Het gaf me nu wel de tijd om naar een Youth Job Fair te gaan in de Metrohall van Toronto. Er waren verschillende werkgevers opzoek naar jongeren. Ik heb mijn resume afgegeven bij Starbucks, MoneyMarket, UPS and Blockbusters. Dus misschien hoor ik daar binnenkort nog wel wat van. Het is verder wel lastig om aan werk te komen hier, maar ik ben er van overtuigd dat ik binnen niet al te lange tijd iets heb gevonden.

Reacties

Reacties

mariette

heej roel!! Wel gaan opschieten hea met werk zoeken.. anders moet je dalijk nog langs de weg leven....:O:O

haha groetjessss

gera

ha roeland. Ik heb je gevonden, nu zijn we ook verbonden in de polder. Je maakt in derdaad wat mee. Wat de temperatuur betreft halen we hier de 38 ook. Het is allemaal een beetje in de war. Veel plezier 'vanavond"? we zijn er klaar voor.. Je bent vast al weer op weg naar het holland house. succes met het zoeken van een klus.. het gaat zeker lukken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active