Roelands Travelblog

Week 5

Een feestelijke stemming veranderdevan het een op het andere moment ineen doodse stilte. Ik kon het gewoon niet geloven, drie minuten voor het einde van de tweede verlening! Ik had veel vertrouwen in de strafschoppen, maar het mocht niet zo zijn helaas. Ik was er heilig van overtuigd dat Nederland dit jaar voor het eerst wereldkampioen zou worden. Ik liep heel de week in de stad met een Nederlandse vlag als cape, als blijk van mijn vertrouwen.

We hadden het ook weer niet getroffen met de scheidsrechter. Zo partijdig als ik weet niet wat. Opzich ook wel logisch als je even nadenkt: Duitsland versloeg Engeland, Spanje versloeg Duitsland en aangezien de scheids een engelsman is, ja de rest spreekt voorzich.

Toen ik vandaag de huldiging van oranje in Amsterdam zag, werd ik eindelijk uit mijn depressie getrokken en nou ben ik weer echt trots om Nederlander te zijn, echt prachtig zo veel mensen in het oranje die Nederland supportent! Life goes on, ook mijn leven, dus ik heb morgen voor de verandering een sollicitatiegesprek in een frans restaurant downtown Toronto. Als dishwasher, afwasser dus. Het is niet een droombaan, maar het is een begin en laten we eerlijk zijn, het is werk!

Vrijdag naar ''the cocktail show'' geweest, net buiten Toronto. Het was een groot evenement waar nieuwe cocktails getest werden door het publiek, wij dus. Entree was maarliefst 30 dollar en om een cocktail te proberen was je 2 dollar kwijt. Met 81 verschillende cocktails kan dat nog een dure avond worden haha. Gelukkig hoefden wij niks te betalen, omdat mijn huisgenoot daar werkte, dus wij hadden gratis entree en 100den comsumptie bonnen. Dus daar hebben we heel de avond nieuwe cocktails geproefd! De lokatie was echt heel mooi, Polson Pier, vanaf daar kun je heel mooi de skyline van Toronto zien. Als de zon dan onder gaat, is het echt prachtig om te zien! Toronto een een super mooie skyline, het is anders dan New York, maar het doet er zeker niet aan onder!

Is het in Nederland ook nog steeds zo warm? Het is hier al heel de week tussen de 34C en 40C graden en helemaal droog. Een beetje warmte is wel lekker, maar deze temperaturen nonstop is echt te veel voor mij! Gelukkig nemen de temperaturen deze week een beetje af naar gemiddeld zo'n 28C a 30C graden. Dat vind ik wel een lekker temperatuurtje, zolang het ook nog droog blijft=).

Maar ik heb vandaag de hitte overwonnen en heb ik ineen snikhete keuken mijn eigen avond eten gekookt. Goed hé! Ja het was zeker goed gelukt en het was ook gezond ook nog. Gehakt met championnen, ui, paprika, bonen en dat dan in een taco met zelf gemaakt salsa saus. Ik heb ook bakjes aangeschaft, dus nu kook ik 1 keer per week voor heel de week haha, de rest gaat de vriezer inxD=). Ik ben echt goed bezig.

Iedereen de groetjes, en voor sommige fijne vakantie al denk ik?! Toodles

Reacties

Reacties

Sigrid

Hey Roeland!

Net voor de eerste keer je website bekeken, ziet er geweldig uit! Nu ben je net zoals ik een 'alien'!!
De broer van een vriendin van mij woont in Toronto, moet eens even zijn adres vragen. Je kunt het goed vinden met je huisgenoot he? Waar komt hij vandaan?
Succes met je sollicitatiegesprek!
Groetjes, Sigrid

Roeland himself

Hi Si!

Wat leuk dat je ook op mijn reisblog zit!! Hoe gaat met jullie?=)

Ja ik kan het super goed vinden met al mijn huisgenoten. Er wonen nu 7 mensen hier uit Duitsland, Engeland, Canada, India en Nederland (ik dus).

Groetjess

Bernadette

He hoe zit dat met jou?Ben je te verwaand geworden om mijn eens wat te sturen.
Heb zeker mijn tekst niet gelezen HE HE????
Nou de groetjes maae weer en later zal ik je wel weer wat nieuws sturen.
Burnie....

Roeland Himself

Haha je verwacht toch niet iedere week een kaart van mij hea?:O Ik moet er een postzegel van 1,70 opdoen!! Dus dat wordt um niet. Nog bedankt voor je kaart haha, dat was wel leukxD

ma

Hoi Roel,

Zojiust nog even geprobeerd verbinding te krijgen, je bent wel online maar zit niet achter je p.c. WE zijn natuurlijk benieuwd naar je eerste werkervaring maar dat horen we morgen dan wel. Hard aan de Waal gewerkt, we zijn best moe dus gaan vroeg naar bed. Morgen weer naar de Waal . Pa is bezig de buitenwanden te verwijderen en ik ga morgen beginnen met de inboedel in te pakken. Marijn en Linds zijn er nu nog een nachtje slapen, dat zal wel het laatste nachtje worden voorlopig. We horen elkaar weer snel. Groetjes van ons, XXX

Bernadette

Nee dorus ik verwacht niet iedere week een kaartje.
Maar ik bedoelde net als dit gewoon een berichtje.
Want je weet zeker niet wie er zwager is heeeee.
Anders had je me wel een berichtje terug gestuurd.En weet je het nu al wel??????????
Groetjes Burnie

Roeland Himself

wth

zwager of zwanger?

bernadette

nee ZWANGER
Het is WeNDY ze is nu 2 maanden zwanger/
Nu weet je het.

bernadette

Over een tijdje ga ik even de ziektewet in.
Ik ben vorige week na de uitslag van mijn ego geweest.
En nu heb ik een dubbele liesbreuk.
Vorig jaar april had ik er links ook al een, en ben er aan geopererd, maar die is terug.
Dus nu proberen ze voor ik op vakantie ga mijn nog te opereren.
Anders wordt het na mijn vak. na 4 okt.
Want ik heb vak. van 13 September tot 4 Okt.
Dus dan word ik aan 2 kanten geholpen.
Dan moet ik 4 a 5 weken in de ziektewet om rust te houden.
als het voor mijn vak. is kan het best zijn dat ik pas ga werken in Oktober.
Dan hebben ze wel een probleem.
Heel de week+ Zaterdag loop ik de H en de J.
Nou nu ben je weer op de hoogte.
Ik zie het wel weer wanneer je weer terug bericht.
Groetjes Burnie.

Pa, ma, Marijn, Jip, Linds & Barend

PROFICIAT !!!!!.......met je eerste baan Roel.

Veel SUCCES en PLEZIER !!!

Liefs van ons XXX

Roeland himself

oke.. Pa, ma, marijn, jip, linds & barend ... hier klopt even iets niet hoor?!

Het zou Pa, ma, marijn & linds, jip, barend moeten zijn
of beter nog

Pa, ma, marijn, jip, barend, linds... dan heb je eerst familie + het aangetrouwde maar nog niet aangetrouwde deel

Ik vind Pa,ma,marijn,jip,linds & barend een beetje denigrerend naar Barend toe, want laten we eerlijk zijn.... barend was er eerder dan linds!

haha

Barend

Roeland ik MIS je.....maar gelukkig vergeet je mij niet in dat verre Canada.....ben blij dat je voor mij opkomt.

Poot en knuffel van mij XXX

cor

hallo roeland,
of moet ik razende roeland zeggen, dat draaft en rend
van de ene kant naar de andere kant van TORONTO dat is niet niks.
maar je hebt een goede tnt opleiding gehad.
en ik heb je altijd gesteund en je dooe moeilijke periodes heen geholpen.
het heeft nut gehad. en bij deze hou vol en we komen er samen wel.
ps. er is een kaart onderweg 4 postzegels van 44 eurocent er opgeplakt moet genoeg zijn voor een ex tnt er en anders zoek je het maar uit met de strafport.
doe je maar een bonnetje in je rode boekje komt het vanzelf bij sjef.
ik hoor je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel groeten uit het mooie brabant
waar het licht altijd brand.......cor.

Roeland himself

VOOR ALLE TNT-ers

WENDY
Laat ik dan maar bij het begin beginnen=) Wendy, van harte gefeliciteerd =) Een tweede TNT-baby opkomst, wat leuk zeg!! Het werk valt nu zeker wel zwaar? Pff al die zware tassen, en dan ook nog fietsen... my god... Je weet het hea, GENOEG rust nemen (Laat cor 3 keer in de week je wijk overnemen), die ene dag dat je wel werkt, moet je cor je tassen in laten laden.

Ow en als er een keer taart op het depot staat, dan moet je natuurlijk ook gewoon 2 stukken pakken!! Niet vragen, gewoon pakken =)

BERNADETTE
Dat klinkt niet al te best:O Hopen dat alles maar snel goed komt =) TNT houdt met al die zwangeren en zieken geen personeel meer over. Maar ik hoorde van Cor, dat hij met liefde jouw wijken over neemt als je er even uit bent. Maar gaat je vakantie dan nog wel door? Als je voor je vakantie wordt geholpen?

COR
Je hoort het wel Cor, je krijgt het de komende weken en maanden nog druk! Dat wordt even iets minder naar de camping dit jaar. Maar dit betekend wel.... dat je je een keer nuttig kan maken =) Haha

Haha 4 postzegels?! 2 was genoeg geweest hoor, de kaart hoeft niet naar een andere planeetxD En Cor, je hebt gelijk... sinds ik jou heb leren kennen is mijn scheldwoordenschat zeker vertienvoudigd. Wijze lessen hoor haha=)

Oke genoeg ongein.

De groetjes en tot schrijvens

cor

het is toch niet gek dat ik mopper 2 zwangere een zieke en van uit canada nog een die de boel een beetje loopt op te fokke en haal die 2 extra postzegels er maar af de volgende kaart is zonder #@#*.
groetje's ben niet boos maar wel verdrietig
en niet stiekem daar in canada gaan zitten lachen.

Roeland himself

Hahaha Sorry Cor XD Je hebt het ook zwaar =)

Bernadette

Zo was weer een heel berichtje he, 3 personen in een bericht.
Goed over na gedacht hoor.
Ja sinds jij weg bent loopt het helemaal uit de hand.
Wendy is van ellende dat jij bent weg gegaan zwanger geraakt, ik ben helemaal niet ziek ik heb alleen even een gebrek.
Loop wel gewoon dubbele wijken, en ik werk op Zaterdag ook omdat jij er niet bent.
Vervolgens heeft Cor het ook niet zo goed op het ogenblik, want z,n vrouw ligt in het ziekenhuis en is geopereerd, dus die loopt ook in volle vaart om op tijd in het ziekenhuis te zijn.
In Den-Bosch wordt het ook niet allemaal goed geregeld, want dat Wendy op vakantie ging was nog geregeld met Rob.

Dus moeten ze ieder keer iemand zoeken om haar wijk te doen.
Ramona zie ik ook niet meer vaak, dan is ze goed dan weer niet etc.........
Ja en als ik er dan binnenkort even in de ziekte wet ga is het helemaal compleet, dan hebben ze weer niemand.
Dus ja we zijn een stel stumpers bij elkaar, en we vullen elkaar een beetje aan.

Maar mijn vakantie gaat gewoon door, of ik net gehoplpen ben, of niet.
Ik ga gewoon.

Nou dan kan je weer verder met Cor in de roddels gaan.
Ik dacht dat vrouwen dat alleen deden, maar jij in Canada en Cor hier kunnen er ook wat van hoor.
Nou maar weer veel succes daar, en tot de volgende keer.
P.S mijn mond is ook weer compleet sinds vandaag.
Maar het valt nog niet mee hoor.
Groetjes Bernadette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active