Roelands Travelblog

Week 6

Ik ben de afgelopen week druk bezig geweest met sollicitatiegesprekken. Woensdag had ik er een en vrijdag had ik er zelfs drie. Daar was ik wel blij mee, er zat eindelijk een beetje voorruit gang in mijn zoektocht naar werk in Toronto.

Woensdag had ik een sollicitatie voor afwasser in een frans restaurant bij King & Spadina. Dat ligt midden in het centrum van de stad. Het was een invoudig gesprek, geen moeilijke vragen en de vragen die gesteld werden kon ik ook wel goed beantwoorden. Maar het is toch wel even wennen. Een sollicitatiegesprek is natuurlijk altijd al wel een beetje spannend en als het dan ook nog in een andere taal is, is het toch net even een stukje spannender. Ookal spreek ik goed engels, in je eigen taal gaat het je toch makkelijker af!

Vrijdag had ik er drie op de planning staan. De eerste was in de vroege middag, bij King & Bay st in een ''Food Court'' van een groot en hoog kantoor. Het was voor de functie ''counter-helper'' bij een broodjes en salade take-out restaurant. Ook dit sollicitatiegesprek ging goed, het was heel informeel en dan gaat het altijd al een stuk makkelijker dan iemand die heel serieus alles met je doorneemt. Het enige waar ik waarschijnlijk niet zo goed op heb gescoord, is het feit dat ik een tijdelijk ''work-permit'' heb, in plaats van een vaste vergunning. Hij was opzoek naar iemand, die niet maar voor enkele maanden beschikbaar was.

Dus ik blufde er maar oplos dat ik waarschijnlijk pas rond kerst ging reizen, maar niet langer dan een aantal weken en weer terug zou keren naar Toronto. Het klonk wel overtuigend, maar ik heb nog steeds geen telefoontje gekregen dat ik kan komen werken, dus waarschijnlijk heeft hij iemand anders gevonden.

Maar niet getreurd mensen, ik ben er nog niet. Na dit interview ben ik vliegensvlug naar de metro gerent (gerend?!), ik had maarliefst 20 hele minuten om op tijd te komen bij mijn volgende gesprek. Het lag aan de andere kant van de stad (12 haltes), dus dat was wel even spannend of ik het zou halen. Maar mijn tweede naam is superman, ik was uiteindelijk nog een paar minuten te vroeg.

Dit keer weer een normaal restaurant genaamd ''The mirage'' (www.cafe-mirage.com voor de liefhebbers), nee dit is niet dat inmens grote hotel in Las Vegas, het is een restaurant en club op Yonge st. en Eglinton Ave. De functie waar ik sollicitatie voor deed was ''dishwasher'', afwasser dus. Na een kort gesprek met de Manager, werd mij gevraagt of ik dezelfde avond kon proefdraaien. Alsje goed werkt magje terug komen, werd mij verteld.

Ik heb die vrijdag waarschijnlijk goed gewerkt, want ik mocht zaterdag en zondag ook komen. Dus damens en heren, ik heb een baantje =). Het is part-time voor ongeveer 30 uur in de week verspreid over 4 dagen. Voornamelijk in het week-end, en één doordeweekse dag. Het werk is simpel, maar zwaar. Ik moet de vaat afspoelen en in een krat laden. Als ik twee kratten vol heb, schuif ik ze in de vaatwasser, die het binnen een minuut of 3 glanzend schoon spoelt. Ondertussen laat ik weer een krat vol en als de vaatwasser klaar is, ruim ik de kratten leeg. Dan begint alles weer van voor af aan.

Als het druk is, voornamelijk vrijdag en zaterdag avond, is het best zwaar werk. Maar het heeft ook voordelen. Er wordt voor me gekookt als ik honger heb, gratis drinken als ik dorst heb (van Coke tot Iced Caps), zelf je pauzes inlassen om een luchtje te scheppen en én én én na het werk gratis bier! Aangezien je zo'n $7,50 à $10,00 kwijt bent voor een pilsje, is dat natuurlijk wel echt een pluspunt.

Ooh! Ik vergeet bijna iets, ik ben niet de enigste Nederlander die in de keuken werkt. De kok komt ook uit Nederland. Dus dat is ook wel heel gezellig =) Tot ergenis vanhet niet-Nederlands sprekend personeelin de keuken haha. Ook heel informeel in de keuken, je kan veel maken en doen zolang het binnen de perken blijft. Dat is wel heel leuk.

Ik ben wel blij dat ik nu een paar dagen vrij ben, vandaag lekker gewinkeld met een huisgenootje en naar debioscoop geweest, ''Grown ups'', my god... dat is echt een hilarische film! Echt een aanrader, alleen weet ik niet of die film ook in Nederland draait.

Ppls, de groetjes en tot lezens. Oh en mister 4 eyes, gefeliciteerd met je verjaardag, ook iets om trots op te zijn, voorkomenin mijn reisverslag haha =)

Reacties

Reacties

barbara

hey roel,

hoe gaat tie? zo te lezen gaat het goed. goed man dat je een baantje hebt. dat brengt weer money, money in the pocket! wel handig toch?
wij zijn net weer terug van vakantie en hebben het heerlijk gehad. we hadden mooi weer de afgelopen 3 weken, zo rond de 27-30 graden. bij jou is het iets warmer lees ik. jeetje is het wel uit te houden dan? Nikki gaat as. donderdag logeren bij je broertje, leuk he en dan halen we haar zondag weer op. maken we natuurljk weer een dag bezoek van. (kunnen je moeder en ik weer lekker bijkletsen!!) nou Roel geniet van het leven en we blijven je volgen hoor. hartstikke leuk! toedeloe knuf van Nik, Joos, Frits en mij natuurlijk. doeiiiii Barbara

Arie en Marja

Ha Roeland,

Zo te horen en te lezen gaat het harstikke goed met je, we genieten van je verhalen! Gelukkig heb je nu ook een baantje, er moet toch een keer geld bijkomen he!! Donderdag komen we iets dichter bij jou in de buurt. We vliegen voor een paar dagen naar Curacao en daarna door naar Sigrid. We hebben er zin in!
Nog veel plezier met alles en we blijven je volgen! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active