Roelands Travelblog

Week 7

Vandaag de dag ben ik maarliefst al 7 weken weg uit Nederland. De tijd gaat echt super snel. Ik heb inmiddels werk en begin me steeds meer thuis te voelen in deze stad en vooral dit land. Zeker nu ik ook werk heb, leer je ook steeds meer van de manier van leven hier.

Het grootste verschil hier qua werk is wel de relatie tussen werknemers en management personeel. Je hebt hier respect voor de managers en je hoort ze ook te gehoorzamen. Dit is iets wat ik niet echt gewend ben. Ik kon altijd grappen maken met en over mijn baas in Nederland. Ik kon met ze in discusie gaan en ook zeker mijn blijk van oneensheid laten blijken.

Hier kan dat ongetwijfelt ook wel, maar ze vatten het hier iets anders op. Zomaar even een willekeurig voorbeeld, vorige zaterdag: Het meisje achter de bar werd er op aangesproken dat ze de vloer niet goed had gedwijlt. Hier was ze het niet mee eens en ook ik vond het wel erg overdreven, want het zag er gewoon schoon uit. Ze vertikte het om het over te doen, omdat ze ook al had uitgeklokt. Het was verder geen probleem, maar ze hoefde niet meer terug te komen.

Voor haar 10 anderen, dus ik hou me voorlopig nog maar netjes tegen de managers. Het is verder nog steeds gezellig in de keuken. Ik moest even aan het ritme wennen, maar na een aantal dagen hard werken ging het steeds makkelijker en de tijd gaat ook steeds sneller voorbij. Ik wil dit werk niet heel lang gaan doen, maar ben momenteel nog niet bezig met het zoeken van nieuw werk.

Dit omdat ik in Augustus wat reisplannen heb. Ik heb al het een en ander uitgedacht en geboekt. Eerst ga ik met mijn ouders + Jip mee naar Montréal met een tussenstop in Kingston. Iedereen hier die het over Montréal heeft, is heel positief over de stad. Het heeft veel Europese invloeden en vele vinden de stad mooier dan Toronto. Dus dat wil ik wel eens met mijn eigen ogen beoordelen. Verder lijkt het me ook gewoon gezellig om weer een weekje met mijn ouders + Jip te zijn.

Ik heb vandaag ook een vlucht geboekt naar New York City!! Vanuit Montréal vlieg ik alleen verder via Detroit naar New York. Waarom naar New York? Daar ben je toch ook vorig jaar geweest? Ja dat klopt. maar de omstandigheden waren toen niet zo heel leuk. Ik heb het toen ook erg naar me zin gehad, maar toch wel met een dubbel gevoel. En ik ga natuurlijk ook een heel klein beetje, omdat er een vriendin van mij dan in New York zit, dus vind het wel heel leuk om haar weer te zien. Ten derde, New York is natuurlijk een geweldige stad, al ben je er 23 keer geweest, het blijft nog steeds leuk volgens mij.

Ik ben er nog niet helemaal overuit hoelang ik daar blijf, waarschijnlijk 3 o 4 dagen. Vanuit daar neem ik dan een 10 uur durende busrit terug naar Toronto. De komende maand heb ik dus nogal wat op mijn programma staan. Nu alleen nog even vrij regelen op mijn werk, hopen dat dat wel lukt. Anders is het waarschijnlijk tot nooit meer ziens!! haha

Deze week heb ik bijna 30 uur gewerkt verspreidt over 4 dagen. Donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Donderdag en zondag zijn echt dagen waarop ik geen zak hoef te toen. Het zijn misschien 10 borden en 20 glazen die ik moet wassen, but that's it. De rest van de tijd is het aan de bar hangen, gratis eten en een beetje grappen in de keuken. Vrijdag en zaterdag zijn wel dagen die fysiek heel zwaar zijn. Vrijdags werk ik gemiddeld van 17.00u tot 02.00u en zaterdags ongeveer van 17.30u tot 03.00u. Dan ben ik pas klaar met werken!! Als ik een goede verbinden heb met de bus, ben ik binnen 30 minuten thuis, laat de bus op zich wachten (wat vaak gebeurt), ben ik ruim een uur onderweg naar huis.

Als ik moet wachten, ga ik altijd nadenken. Op een bewuste zaterdagnacht, rond 03.30u, kwam de bus dus ook niet meteen opdagen. Ik zag de Canadese vlag wapperen in de wind en volgens mij realiseerde ik me toen waar ik aan begonnen was. Alleen in de grote stad, in een land zo'n 6 tijdzones terug de tijd in. Dit is wat ik altijd al wilde, vanaf jongs af aan heb ik het hier over gehad. Niet specifiek wat ik nu doe, maar wel dat ik weg wilde uit Nederland, het liefst zo ver mogelijk. Toen was ik best wel even trots op mezelf, ik heb het gewoon gedaan. Ik moet eerlijk toegeven dat de eerste weken wel moeilijk (even geen misverstanden: moeilijk, niet vervelend)waren, ik moest wennen aan het land,druknaar het zoeken van woonruimte/werk. Maar nu valt alles op zijn plaats en ik geniet er echt van.

Nèt nog een keer naar de bioscoop geweest, op dinsdag kan je voor de helft van de prijs naar de bioscoop, dus iedereen gaat hier vaak op dinsdag. Aankomende zondag is mijn huisbazin jarig, dus wordt hier een feestje gegeven, waarschijnlijk tot laat, want die maandag er na is hier weer een nationale feestdag, dus dan is iedereen weer vrij.

Het is inmiddels 23.30u geweest, dus ik ga maar eens afronden. De groetjes aan iedereen en Marijn&Linds een fijne vakantie =).

Reacties

Reacties

Jip

hoi Roeland,

leuk verhaal hoor. Wat leuk dat je nog eens naar
New York gaat!! En ik vind het hartstikke leuk dat je
met ons meegaat naar Montreal. nog 12 dagen en dan
kunnen we je weer zien:P Ik heb nog een vraagje.
Ben je al in dat pretpark geweest? En ligt dat in
Toronto? Daar zou ik best wel naar toe willen!

Afgelopen zondag zat er een koolmeesje in de openhaard. Ik zat op de bank tv te kijken en opeens zag ik een vogeltje fladderen in de haard. Wel zielig, maar gelukkig hebben papa en mama hem er uit kunnen halen. :) ik ga zo tennissen dus ga ik afronden.
groetjes en tot snel!

ma

Hoi Roel,

lees dat je je vlucht naar New York hebt geboekt. Welke datum en tijd vlieg je dan, voor ons wel even interessant om te weten of het ook onze laatste dag is in Montreal. In ieder geval ook heel leuk dat je met ons mee reist naar Kingston en Montreal. We gaan er iets gezelligs van maken !!

....en Roel je mag best trots zijn...dat zijn wij ook, want je doet het toch maar !!

groetjes, liefs Ma

Roeland himself

Ik vlieg woensdag 18 Augustus om 09.15u vanuit Montréal.

cor

hoi roeland,
het is stil aan de overkant ben je in slaap gevallen
ga nou niet vertellen dat je allemaal aan het werk ben.
volgens mij heb je het druk met reisjes plannnen.
nou ik hou je niet langer op , anders krijg ik daar ook de schuld weer van.en doe wat je zegt dan lieg je niet.
dag kerel tot de volgende keer
HAVE A NICE DAY.
D
O
E
I.....................................................

bernadett

Vandaag gevallen met mijn fiets, arm en been kapot.
En toen ik thuis kwam van de post, kreeg ik telefoon met de mededeling dat mijn oom vanmorgen is overleden.
Had al zo,n klote dag, maar nu is hij helemaal kapot.
Verder wordt ik pas geopereerd in oktober.
Maar als het zo doorgaat dan ga ik kijken of ik het niet kan vervroegen.

Nou have fun en tot de volgende keer.
Groetejes Burnie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active