Roelands Travelblog

Week 8

Ik had me nog zo voorgenomen vandaag op tijd naar bed te gaan, ben ik nog om half 2 snachts mijn weekverslag aan het typen. Doordat ik 3 dagen in de week tot diep in de nacht werk, is mijn dag/nacht ritme een beetje verstoord. Maar verder niks bijzonders, alleen een kleine vakantie daar ben ik wel aan toe. Want laten we eerlijk zijn, ik ben dan wel gestopt met school in Oktober, maar ik beschouwde dat niet echt als een héle lange vakantie. Ik heb mezelf suf gesport en gewerkt, laten we dat even niet vergeten.

Ik deed het natuurlijk allemaal voor 1 doel, en daar heb ik nog geen dag spijt van. Zoals jullie al hebben kunnen lezen in mijn vorige verslag, is de vakantie voor mij nu helemaal rond. Eerst Montréal en daarna New York. Ik heb er super veel zin in. Aanstaande zondag komen Pa, Ma&Jip ook al, de tijd gaat echt snel! Het voelt echt als gisteren, toen ik aan dit avontuur begon. Het lijkt me super leuk jullie hier te verwelkomen. Natuurlijk ga ik jullie de stad laten zien met Roeland's sightseeing tour en mijn thuis in Toronto. Ik kan jullie gewoon uitnodigen voor een kopje koffie bij mij thuis hier in Canada, dat is vreemd haha.

Ik had graag wat foto's van het huis en kamer hier op gezet, alleen mijn camera ( serieus dat ding was gloedje nieuw) heeft vroegtijdig het licht gezien. Ik weet niet wat ik heb met camera's op het Noord-Amerikaans continent, maar dit is al de derde camera die hier het loodje legt.

Ik zal ook maar eens vertellen wat ik deze week heb beleefd. Zaterdag hadden wij hier een klein feestje, omdat een huisgenootje weg ging. Omdat ze duits was, hadden we ons eigen kleine Oktober Fest georganisseerd in de voortuin. Het was heel gezellig, een BBQ, veel mensen en natuurlijk niet te vergeten Duits bier. Toen de klok middernacht sloeg werd uit volle borst ‘'Happy Birthday'' in 5 talen (Engels, Duits, Nederlands, Hindi, Pools) door elkaar heen gezongen. Dat klonk best grappig kan ik je wel vertellen. Waarom we dit deden? Mijn huisbazin was jarig, dus het afscheidsfeestje ging over in een verjaardagsfeestje. Inmiddels hebben we ook alweer een nieuw huisgenootje. Een meisje uit Ierland, hele gezellige meid. Als je eenmaal met har praat, komt er geen einde meer aan, ze blijft maar praten over van alles en nog wat.

Vandaag zijn we met z'n alle hier eerst uiteten geweest in de stad, daarna doorgegaan naar de bioscoop. Canadezen gaan hier echt frequent naar de bioscoop. In Nederland gaan we eens in het jaar, hier gaan ze zowat iedere week. Het is ook wel een stuk goedkoper hier, je kan hier voor een goeie €3,50 naar de nieuwste films in 3D.

Enfin, ik ga mijn bedje opzoeken. Ik merk dat het schrijven van een verhaal nogal wat moeite kost op dit tijdstip. De groetjes

Reacties

Reacties

Peet en Erna

Hoi Roel,

leuk om al je reisverhalen te lezen, je maakt heel wat mee. Gezellig dat de familie zondag naar Canada komt. Maak er een gezellige tijd van. Tot mails,

groeten P&E

ma

Hoi Roel,

Heb je bonnetje gevonden van de kijkshop (camera ) zal ik meenemen. Een bak koffie bij jou "thuis" ja dat is toch wel vreemd maar we kijken er wel naaruit hoor. Eindelijk te zien waar je woont en leeft in een voor ons nog onbekend Toronto.......we laten ons graag door jou rondleiden. Jacq.& Rene zitten inmiddels in Thailand : hebben ook een weblog van reismee.nl Als je het leuk vindt moet je maar eens kijken. ( www.sanoek.reismee.nl Wachtwoord : Sanoek met hoofdletter ) Barend was gisteren jarig 2 jaar, ze was zelf niet echt in feeststemming, heeft heel de dag in d'r mand liggen pitten!!! Nou Roel ik ga douchen want ik ga zo nog een dagje naar opa en oma, boodschappen doen en vanmiddag met oma naar tante Annie...zal haar vast bedanken voor het geld.
Werkse de komende dagen...het is echt zo zondag nu.

Liefs van ons X

Jacqueline, René, Jeroen, Savine en Virginie

Namastee khan, Hee kom je bed eens uit. Wij zijn ook al op. hihi. Nu kun je kiezen of links of rechtsom te zwaaiennaar elkaar. Als je toch zo reislustig bent, kunnen wij je aanraden om hier naar toe te komen. Mensen super gastvrij en enorm vriendelijk, daar kunnen we wel wat van leren. En het bier is hier veeeeel goedkoper, proost. Groetjes aan ma pa en jip en fijne tijd me ze.

Jacqueline, René, Jeroen, Savine en Virginie

Fijn voor je dat papa, mama en Jip de komende dagen bij je zijn. Overweldig ze met je kennis die je de laatste weken hebt opgedaan. Misschien een dagje pretpark?? (voor Jip). In ieder geval geniet van hun aanwezigheid, want de tijd gaat altijd veel te snel. Tof je nog even op skype gezien te hebben. Je zag er lekker wakker uit. Wij gaan nu even voor zwemmen (22.19u.) en dan lekker slapen en morgen vroeg op. We hebben een prive chauffeur die ons naar Dio Suthop brengt. Dus morgen de rimboe in!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active